لغو امتیاز و تعطیلی در انتظار نمایندگی های ضعیف/ نمایندگی های رتبه4؛ تنها تا آخر سال وقت دارند

پرشین خودرو: در سال جاری به دنبال لغو امتیاز نمایندگی ها نیستیم اما برنامه ای برای بهبود وضعیت ایشان داریم اما تا پایان سال اگر این برنامه نیز برای این نمایندگی ها جواب نداد، همگی لغو امتیاز خواهند شد.

محسن سلیمی مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، در مورد دلایل نارضایتی مردم از خودروسازان و خدمات دریافتی از این مجموعه ها گفت: متاسفانه در سال های گذشته دغدغه مردم در مورد خودرو و خدمات پس از فروش تکراری شده است و نبود قطعات یدکی، پایین بودن کیفیت تعمیرات توسط پرسنل نمایندگی ها و پایین بودن کیفیت قطعات مصرفی در خودروها از بیشترین مواردی است که ایشان نسبت به آن اعتراض دارند.
وی ادامه داد: هدف ما از ارائه گزارش های ارزیابی، ترمیم کار و رفع نواقص است و اگر قرار باشد هر سال همین مشکلات تکرار شود، هدف این همه تلاش محقق نخواهد شد.
سلیمی با اشاره به تغییراتی که در این چند ساله در بحث خدمات پس از فروش رخ داده است، گفت: توسعه و رشد خدمات در مجموع فعالیت شرکت ها دیده شده است و امتیاز خدمات پس از فروش که در سال 85 به 44 رسیده بود در حال حاضر به عدد 59 ارتقاء یافته است.
مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تاکید کرد: البته با توجه به تغییرات در محاسبه و ارزیابی، این عدد بدست آمده است اما اگر همانند گذشته حساب می کردیم، عدد بهتری بدست می آمد.
وی با اشاره به سخت تر شدن شرایط ارزیابی های خودرویی در قوانین جدید تصریح کرد: تلاش های شرکت ها و نظارت های ما باعث شده است تا وضعیت حوزه خدمات پس از فروش نسبت به صنایع دیگر مانند موبایل و یا لوازم خانگی، وضع بهتری داشته و در مسیر تغییر قرار بگیرد.
سلیمی افزود: خوشبختانه با درایت وزارت صنعت هر ساله اقدامات اصلاحی برای شرکت ها تعیین می شود. به طور مثال در اولین قدم نمایندگان رتبه 4 در یک زمان تعیین شده و مشخص باید اصلاح شده و رتبه آنها افزایش یابد. اگر بعد از گذشت 3 ماه در ارزیابی جدید نمایندگی ارتقا نیابد، لغو امتیاز خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در دوره های گذشته تمام نمایندگی ها دارای رتبه 4 یا لغو مجوز شدند و یا رتبه خود را ارتقا بخشیدند. بنابراین در دستورالعمل بازنگری4، عملا فاقد نمایندگی با رتبه 4 بودیم.
مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به اجرای دستورالعمل بازنگری 4 که به تازگی اعمال شده است اشاره کرد و گفت: این بازنگری کمی سخت گیرانه تر از قبلی تست و در حال حاضر با سخت تر شدن برخی از معیارها، حدود 50 درصد نمایندگی ها باز دارای رتبه 4 شده و باید خود را در مدتی معلوم اصلاح کنند.
سلیمی در مورد نبود رتبه یک در میان خودروسازان ارزیابی شده و دلایل آن گفت: همانطور که اشاره کردم دستورالعمل بازنگری 4 نسبت به مدل قبلی خود بسیار سخت تر شده و برای همین هیچ شرکتی در میان شرکت های سازنده خودروهای سبک حائز رتبه اول نشد و در میان خودروهای سنگین حتی رتبه 2 هم نداشتیم.
وی خاطرنشان کرد: در دستورالعمل جدید اعتقاد این است که شرکتی که حائز رتبه 1 می شود باید از نگاه مشتریان خود نیز همین رتبه را گرفته باشد و 3 شرط را برای این مهم کسب کند. نخست اینکه این شرکت باید امتیازی بالای 85 بگیرد، دومین شرط این است که این مجموعه در حوزه نتیجه عملکرد عددی بالای 80 کسب کند و دست آخر اینکه توسعه شبکه در این شرکت ها بالای 90 درصد باشد.

کد خبر 64910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha