کارت طلایی 5ستاره و بارکد ملی به بازار آمد!؟

پرشین خودرو: گروه ایران

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، حوزه امداد خودرو در شهر و جاده به دلیل حضور خیل بسیاری از کلاهبرداران در این حوزه دچار مشکلات بسیاری است و به تازگی مشکل جدیدی به این امداد خودروهای خیالی اضافه شده است به نام کارت امداد 5 ستاره و البته طلایی!
وقتی از ستاره و طلا سخن به میان می آید، ناخودآگاه انسان به یاد شرکت های خودروسازی داخلی می افتد که از این کارت ها بسیار صادر کرده اند و اصلا هم کاری نداریم که این کارت های صادر شده به کار می آیند یا نه!
اما کارت 5 ستاره یک شگرد جدید است از سوی برخی افراد که نمی دانیم چه گونه و از چه راهی شماره تلفن، مدل خودرو و شماره ملی افراد را به دست آورده و با ایشان تماس می گیرند.
داستان امروز ما «در مورد کارت های طلایی امداد خودرویی 5 ستاره به بالاست».
پشت میز کار در حال تایپ خبری در مورد امداد خودروهای غیر مجاز و اثرات آنها بودم که شاهد از غیب رسید و شخصی از پشت خط تلفن سراغ بنده را گرفت.
بعد از سلام و احوالپرسی مفصل ایشان که انسان را به یاد ... می انداخت فهمیدم که وی از بازاریابان شریف و عزیز حوزه کارت های امداد خودرویی بی نهایت ستاره است که می کوشد به بنده اعلام کند که به نفع من و تمام خاندانم است که این کارت جدید و بین المللی امداد را که به خاطر لطف خدا نصیبم شده است را دریافت کنم.
خانم پشت خط با لحنی مودب خود را ... از امداد خودروی مرکزی کل کشور معرفی کرد که برای فعال سازی بارکد کشوری! با بنده تماس گرفته است!

حالا این بارکد کشوری دیگر چیست؟
این خانم فرمودند "به دلیل یکسری بی نظمی هایی که در سال های اخیر در جاده ها به وجود آمده است و باعث شده امداد رسانی صحیح انجام نشود، به همین دلیل کارت طلایی 5 ستاره امداد خودرو برای مالکین به صورت سراسری صادر شده و به شما کمک می کند در هر ساعتی از شبانه روز در هر کجای این میهن پهناور که باشید، اگر خدایی نکرده مشکل برای شما پیش آمد، تمام خدمات را رایگان دریافت خواهید کرد".
بعضی وقت ها آدمی در تعجب می ماند که این همه سخن دروغ را دوستان از ... می آورند و چگونه این داستان ها و سناریوها نوشته می شود؟
آیا هیچ ارگانی بر اینگونه ارتباط ها و دیالوگ های دروغین نظارت نمی کند؟
البته گفتگوی تلفنی فوق همچنان ادامه داشت تا بنده را راضی کنند به پرداخت مبلغ این کارت بی نهایت ستاره!
"تعمیر در محل، یدک کشی، باطری سازی و کارهای برقی کاملا رایگان است و خودروی شما در بازدیدهای دوره ای و چکاپ های فصلی با 50 درصد تخفیف انجام می شود." ( خداییش این همه امکانات را خود کارت های چند ستاره اصلی هم به مردم نمی دهند)
" از ابتدای سال 95 تمام پایگاه های امداد خودروی کشور، مجهز به بارکد کشوری شدند! که این بارکد با توجه به کد ملی افراد فعال می شود و خدمات به خودروها از این به بعد منحصرا با این بارکد صورت می گیرد!"
یعنی نوع خودرو، پلاک و شاسی بر روی کارت ثبت نمی شود و کد ملی ملاک است و با فروش خودرو، بارکد برای خودروی بعدی شما قابل استفاده است!
"این کارت ها برای خودروهای ایرانی و خارجی فعال می شود و تفاوتی در برند و یا ارزش خودرو در محاسبه قیمت وجود ندارد!

اما حالا هزینه بارکد ملی و این کارت بی نهایت ستاره چقدر است؟
به گفته بازاریاب پشت خط تلفن، هزینه فعال کردن این بار کد ملی 169 هزار تومان است که تنها یک بار از بنده دریافت خواهند کرد. این طرح کشوری است و هر مالکی مثل شماره شناسنامه دارای یک بارکد امداد خودرو نیز خواهد بود.( یعنی...)
" خدمات رسانی از این به بعد از طریق همین بار کد انجام می شود". یعنی امداد خودرو، ایساکو، سایپا، مدیران خودرو، نگین خودرو و سایر تولید کنندگان و واردکنندگان خودرو دیگر خیالشان راحت زیرا بارکد ملی خدمات به بازار عرضه شده است!!!
از این شخص پرسیدم مدل خودروی شخصی من را می دانند؟ که وی گفت اساسا مدل خودرو مهم نیست! و اصلا فرقی نمی کند خودروی من پراید باشد یا پرادو، بنز باشد یا ژیان! تنها با همان 169 هزار تومان همه این خودروها پوشش داده می شود!
جدای از دروغ یا راست بودن این ادعاها اما باید این مغز متفکر این کار را پیدا کرد و از وی پرسید وقتی برای ارائه خدمات به پراید و سمند حدود 1 میلیون به عنوان هزینه همین ستاره های طلایی گرفته می شود و تازه خدمات مطلوبی هم دریافت نمی شود، چگونه با 169 هزار تومان به ب.ام.و، بنز، پژو، هیوندای و رنو خدمات رسانی می کنند؟
اصفهان، اراک، اهواز و تبریز و البته پایتخت تحت پوشش اولیه این طرح ملی هستند و در آینده پوشش کشوری خواهد شد.
از این خانم پرسیدم که آیا اتحادیه ای یا انجمنی یا سامازنی بر فعالیت شما نظارت دارند که ایشان در جواب فرمودند: ما زیر نظر سازمان راهداری و شخص مهندس ع... فعالیت می کنیم!
این خانم در آخر اعلام کردند که مدیرعامل مجموعه بارکد ملی امداد مهندس ع... هستند که با توجه به القابشان نمی توان به اصالت کارشان شک کرد!

خوب در آخر با ارائه یک آدرس و تلفن و چک نهایی، کار ما به اتمام رسید اما چند مجهول در ذهن بنده به وجود آمد:
1) در کجا زندگی می کنیم که به این راحتی دروغ گفته می شود و از مردم کلاهبرداری می کنند؟
2) چرا هیچ کس بر ارتباطات این چنینی همانند فضای مجازی ورود نمی کند؟
3) مگر می شود در ایران ارگان های ذی ربط ندانند که در بیخ گوششان چنین کلاهبرداران عزیزی لانه کرده اند؟
4) چرا وضع امداد خودرو و خدمات در کشور ما خراب است که هر کسی می تواند با یک خط تلفن از مردم اخاذی کند؟
5) و دست آخر خداییش اگر با 169 هزار تومان می توان به مردم با هر خودرویی امداد رسانی کرد، چرا از هر خودروی صفر بالای 1 میلیون تومان برای همین امداد 169 هزار تومانی، وجه دریافت می شود؟!!!
لطفا کسی پیدا شود و مسوولان این حوزه را از خواب ناز بیدار کند.

با تشکر از شما به دلیل بیدار کردن مسوولان ...!

کد خبر 64933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
    5 0
    با سلام . امروز با بنده هم چنین تماسی گرفته شد و تقریباً همین مطالب مطرح شد . جالب است که ابتدای گفتگو مطرح کردند که : "جناب ما از سازمان راهداری تماس می گیریم ! زنگ زدیم جویا شویم چرا شما برای دریافت کارت هوشمند خودرو و بارکد ملی خود تا کنون مراجعه نکرده اید و ما واحد پیگیری هستیم که علت را جویا شویم !!!! " البته از طرز تماس و احترامی که گذاشته شد اطمینان داشتم هرگز یک کارشناس دولتی با این دلسوزی تماس حاصل نمی کند که فلانی چرا نمی آیی کارتت را بگیری علی ای حال کلاهبرداری در این طرح موج می زند به نظرم و خیلی مشکوک است .
  • ابراهیم ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    2 0
    امروز با بنده هم تماس گرفتن وبرای گرفتن کارت طلایی پانصدوهفتاد هزار تومان خواستن که گفتم فعلا همچین مبلغی ندارم وقت بدین جور کنم
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    2 0
    امروز با من تماس گرفتن برای کارت 5ستاره طلایی وقتی ازش پرسیدم که از چه منبعی تماس گرفتید موند که چی بگه گفت ما زیر نظر سازمان صنعت و معدن هستیم بهش گفتم پس اجازه بده من یه بررسی کنم اطلاع بدم گفت بررسی چیه این قضیه اجباری است خواهشا گول این افراد رو نخورید که فقط زبون میریزن /کجا شما میرید اینقد احترام بزارن بهتون و خودشون پیگیر کار شما بشن /اونا جیب ما رو نزنن نمیخواییم به ما خدمات بدن
  • سجاد ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    1 0
    با سلام بنده هم دقیقا همین تماس راداشتم با 110تماس گرفتم گفتن این مورد کلاهبرداری هست داریم ردشو میزنیم تورو خدا بپایین
  • جلیل ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    1 0
    سلام برای من هم پیش اومده امروز چند بار تماس گرفتن ممنون که این مطلب و گذاشتید من متوجه دروغشون بشم
  • محسن ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    باسلام با منم تماس گرفتن گفتن ۷۹۰ هزار تومن باید پرداخت کنی
  • شهرام ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 0
    با درود. بابت اطلاع رسانی شما بسیار سپاسگزارم. به من گفتند از نمایندگی سایپا زنگ می زنیم و این طرح اجباری شده. گفتم من هنوز خودرو را تحویل نگرفته ام پس از تحویل خود رو برای این کارت اقدام می کنم. خلاصه هر چه می گفتم لازم ندارم به زور می خواستند ۷۸۵۰۰۰ تومان از من بگیرند. لطفا این مطالب را از رسانه های جمعی دیگر منتشر کنید و جلوی فعالیت این کلاه برداران را بگیرید.
  • امین ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    0 0
    سلام با بنده هم تماس گرفتن برا اخازی خدا لعنتشان کنه چ روشی به کار میبرن برای کلاهبرداری متاسفم برای مسولین