این  پنج سیستم کمک راننده در بی ام و سری 5را بشناسید

در این مقاله سعی داریم شما را با پنج مورد از سیستم‌های کمک راننده که در نسل جدید بی‌ ام‌ و سری ۵ موجود هستند، آشنا کنیم.

به گزارش «پرشن خودرو»، در حال حاضر دنیای خودروسازی شاهد یک تغییر بنیادی به سوی فناوری‌های رانندگی خودران است. در این میان، تنها خودروسازان نیستند که برای تولید انبوه اولین خودروی کاملا خودران رقابت می‌کنند بلکه غول‌های حوزه‌ی تکنولوژی نظیر گوگل و اپل نیز پا به عرصه‌ی این رقابت تنگاتنگ گذاشته‌اند.

 

ویژگی‌های خودران بی‌ام‌و سری ۵

 

با اینکه بی‌ام‌و هنوز سال‌های زیادی تا معرفی اولین خودروی خودران سطح چهار فاصله‌ دارد، اما در نسل ششم مدل سری ۷، این خودروساز آلمانی برای رقابت با تسلا و مرسدس بنز تلاش کرده است. بی‌ام‌و سری ۵ نیز جا پای برادر بزرگ‌تر خود گذاشته است و در ادامه به توضیح پنج مورد از ابزارهای کمکی راننده که در مدل جدید سری ۵ وجود دارد می‌پردازیم.

 

پارک کردن آسان‌تر می‌شود

سیستم پارک خودرو بی‌ام‌و

 

جدا از نسخه‌ی بروزرسانی شده‌ی قابلیت پارک از طریق ریموت در سری ۷ و همچنین سرویس ParkNow، G30 به سیستم On-Streep Parking Information یا (OSPI) مجهز شده است. این سیستم به رانندگان سری ۵ این امکان را می‌دهد تا به‌صورت لحظه‌ای از جای پارک خالی در اطراف خود آگاه شوند. گفتنی است، در حال حاضر این سیستم در چند شهر آلمان و بعضی ایالت‌های آمریکا قابل استفاده است.

 

سیستم خودران

سیستم خودران بی‌ام‌و سری ۵

 

به کمک فناوری‌های موجود در مدل G30، می‌توانید فرمان خودرو را رها کنید و خیالتان راحت باشد که خودروی شما به‌موقع شتاب می‌گیرد، به‌موقع برای توقف کامل ترمز می‌گیرد و می‌تواند مسیر حرکت خود را با جابه‌جایی بین خطوط تغییر دهد. همچنین، این سیستم خودران به شما برای تغییر مسیرهای ناگهانی و جلوگیری از تصادفات کمک خواهد کرد. به‌علاوه، سیستم هشدار خروج از خطوط موجود در این خودرو بروزرسانی شده است تا بتواند سطح بالاتری از امنیت را تأمین نماید. علاوه بر تمام موارد گفته‌شده، یک سیستم کامپیوتری شما را از محدودیت‌های سرعت در جاده‌ها آگاه می‌سازد و در صورت انتخاب مسیر اشتباه به شما هشدار خواهد داد.

دقت بالاتر نسبت به سری ۷

نکته‌ی قابل توجه در مورد دو ویژگی‌ نیمه خودرانی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، این است که با وجود آنکه این تکنولوژی‌ها مستقیما از سری ۷ آمده‌اند اما توسعه‌ی آن‌ها برای استفاده در سری ۵، هجده ماه بیش از توسعه‌ی آن‌ها برای سری ۷ به طول انجامیده است که این امر بیانگر ایرادات کمتر در تکنولوژی‌های به‌کاررفته در G30 است.

 

حالات رانندگی تطبیق‌پذیر

رانندگی تطبیق‌پذیر بی‌ام‌و سری ۵

 

درست مانند سری ۷، سری ۵ جدید نیز به سیستم رانندگی تطبیق‌پذیر مجهز شده است. این سیستم به‌صورت پیوسته سیستم فرمان، جعبه‌دنده، جریان سوخت و همچنین سیستم تعلیق خودرو را با شرایط رانندگی شما تنظیم می‌کند تا سرنشینان پیوسته بهترین حالت آسایش و راحتی را تجربه کنند. به‌علاوه، اگر در کنار این سیستم، سیستم ناوبری حرفه‌ای بی‌ام‌و را هم سفارش دهید، سیستم تطبیق‌پذیر با دریافت و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به جاده به‌صورت فعال شاسی خودرو را برای پیچ و خم‌ها و تقاطع‌های موجود در مسیر آماده می‌کند.

سیستم ارتباط بین خودرویی

G30 اطلاعات مربوط به آب‌وهوا و خطرات ترافیکی را با دیگر خودروهای بی‌ام‌و به اشتراک می‌گذارد. اگرچه هنوز اطلاعات زیادی از جزئیات این سیستم منتشر نشده است، اما می‌توان انتظار داشت این سیستم زیربنای ارتباطات بین خودرویی بسیار پیچیده‌تر را در آینده فراهم می‌کند.

کمپانی بی‌ام‌و امیدوار است در سال ۲۰۲۱ میلادی از اولین خودروی تمام خودران خود رونمایی کند و برای دست‌یابی به این هدف، یک بخش مخصوص در باواریا در حال توسعه این پروژه است.

منبع: زومیت

کد خبر 64955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha