کد خبر 64984
۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

پرشین خودرو: مدیر مدرسه ابتدایی شهید شیرودی حبیب آباد در اصفهان به دنبال عدم انجام تکالیف دانش آموزان یک کلاس آن ها را با استفاده از شیلنگ تنبیه بدنی کرد.

به گزارش«پرشین خودرو»، بیش از ۱۳ دهه از بسته شدن مکتب‌خانه‌ها و چشیدن طعم ترکه برخی از معلمان در کشور می‌گذرد و این در حالی است که هنوز در گوشه و کنار کشور و در مدارس مناطق دور افتاده و نزدیک اخبار حاکی از کتک زدن و تنبیه بدنی دانش آموزان توسط معلمان و در این راستا می‌توان به تنبیه بدنی دانش آموزان یک کلاس در دبستان « شهید شیرودی» شهرستان برخوار و در شهر حبیب آباد اشاره کرد که مدیر مدرسه به دنبال درخواست معلم و به دلیل عدم انجام تکالیف، دانش آموزان را تنبیه بدنی کرده است.

این اتفاق که در هفته گذشته رخ داده است و زمینه نارضایتی والدین دانش آموزان را به همراه داشته است و در نهایت با اعلام شکایت از این مدیر، موضوع به اداره آموزش و پرورش برخوار گزارش شده است.

مدیر این مدرسه، به گفته شاهدان عینی بدن ۲۰ دانش آموز از ۲۹ دانش آموزان این کلاس را تنبیه کرده است و والدین خواستار پیگیری و رسیدگی به این نوع رفتار شده‌اند.

برخورد قانونی با مدیر متخلف در دستور کار است

در این راستا علی بابایی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان برخوار ضمن تایید این اتفاق با تاکید بر اینکه با ورود حراست اداره آموزش و پرورش برخوار پرونده این اتفاق در دست بررسی است، اظهار داشت: اقدام این مدیر خلاف مقررات بوده است و بر اساس قانون با وی برخورد خواهد شد.

وی به سابقه ۲۰ ساله این مدیر در آموزش و پرورش و شهر حبیب آباد اشاره کرد و افزود: این مدیر سابقه طولانی دارد و تاکنون مورد تنبیه بدنی از وی گزارش نشده بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان برخوار با بیان اینکه بخش نامه ممنوعیت تنبیه بدنی به همه مدارس شهرستان ابلاغ شده است، ادامه داد: ما در این حوزه با همه مدیران و معلمان مدارس اتمام حجت کرده‌ایم و قوانین را به آنها یادآوری کرده‌ایم.

این نوع رفتار قابل توجیه نیست

وی با بیان اینکه معلم این دانش آموزان به دلیل عدم انجام تکالیف والدین دانش آموزان را احضار کرده و پس از به نتیجه نرسیدن، از مدیر درخواست برخورد با دانش آموزان را داشته است، اضافه کرد: اقدام مدیر خلاف مقررات است و به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

بابایی که معتقد است مدیر این مدرسه فردی رئوف و پیگیر در راستای حل مشکلات مدرسه بوده است، بیان داشت: برخورد قانونی با این مدیر خاطی در صورت اثبات تنبیه بدنی بدون اغماض انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: چنانچه والدین مواردی مشابه از سوی فرزندانشان در خصوص تنبیه بدنی را مشاهده و یا دریافت کردند برای پیگیری به اداره آموزش و پرورش اعلام کنند.

در این راستا باید توجه داشته باشیم که اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه در نحوه برخورد با دانش آموزان به ویژه در حوزه تنبیه بدنی باید مورد توجه ویژه مسئولان آموزش و پرورش قرار گیرد و امید است همانطور که در مواردی از قبیل تنبیه بدنی دانش آموز معلول لرستانی و تنبیه بدنی دانش آموزان بمپوری که منجر به استعفای مدیر، تعلیق مدیر مدرسه و برخورد قضایی با معلم خاطی شد برخورد با مدیر مدرسه خاطی حبیب آبادی نیز به خوبی صورت گیرد تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

 

 

 

منبع: مهر

 

کد خبر 64984

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha