کد خبر 67724
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
18 ست ریل باس وارد ناوگان حمل و نقل کشور می شود

پرشین خودرو: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: 18 ست ریل باس با توجه به لزوم گسترش خطوط ریلی در کشور، تا پایان سال 96 وارد ناوگان حمل و نقل کشور می شود.

به گزارش پرشین خودرو، سعید محمدزاده روز دوشنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی 2 خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین افزود: پروژه های حوزه ریلی وضعیت مطلوبی دارد و در حوزه توسعه حمل و نقل ریلی در برنامه ششم توسعه کشور، همواره مورد حمایت رهبر معظم انقلاب بوده ایم.
به گزارش ایرنا، ریل باس نوعی قطار مسافری خودکشش می باشد که دارای 4 واگن با ظرفیت 336 مسافر نشسته است و با سرعت 120 کیلومتر در ساعت (با اعمال تغییراتی تا سرعت 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود) در مسیرهای کوتاه حومه شهرهای بزرگ به کار گرفته می شود.معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در این باره برنامه های مناسب و گوناگونی برای توسعه راه آهن تدوین شده است و امید می رود بعد از تصویب شورای نگهبان طی پنج سال آینده، شاهد توسعه در این بخش باشیم.

محمدزاده با اشاره به پروژه های توسعه حمل و نقل حومه ای و مسافری، گفت: این بخش از پروژه ها از جمله مواردی است که با آغاز به کار دولت تدبیر و امید شروع شده است.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر 2 و 3 خطه کردن حمل و نقل حومه ای و مسافری در کلان شهرها، تصریح کرد: امیدواریم در کلان شهرها این امر با کیفیت بیشتری دنبال شود، چرا که تا سال گذشته این خطوط فقط در تهران و برخی شهرهای پرجمعیت به بهره برداری می رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم افزایش خدمات رسانی در حوزه ناوگان ریلی به آحاد مردم در سراسر کشور، گفت: با بهره برداری از پروژه 2 خطه کردن مسیر زنجان - قزوین، زمان تردد از تهران به زنجان و برعکس به کمتر از سه ساعت کاهش یابد.

 پروژه 2 خطه کردن مسیر زنجان - قزوین، از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان زنجان در سال 93 به شمار می رود.
این پروژه شامل چهار قطعه است که یکی از قطعه ها در استان قزوین و قطعه های 2، 3 و 4 در استان زنجان قرار دارد.
به گفته وی، طول این خط با توجه به نقشه های اولیه 171 کیلومتر است.

ایرنا

کد خبر 67724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha