کد خبر 70576
۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
هوای تهران سالم است

پرشین خودرو: معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: کیفیت هوای تهران با توجه به کاهش آلاینده های جوی نسبت به روز گذشته با شاخص ۶۱ ، در شرایط سالم قرار دارد.

به گزارش پر شین خودرو، محمد رستگاری افزود: کیفیت هوای شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز، با کاهش ۶ عددی میزان غلظت میانگین آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون، در حد سلامت بوده و بر روی عدد ۶۱ قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در همین مدت میزان غلظت آلاینده های منوکسید کربن از ۳۱ به ۲۸ کاهش داشته است و ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون نیز بر روی عدد ۴۰ ثابت مانده است .

رستگاری افزود: ایستگاه های پارک رز( منطقه ۲۲ ) و مسعودیه (منطقه ۱۵ ) هر ۲ با شاخص ۴۱ و شهرداری منطقه ۴ با شاخص ۴۵ سالم ترین نقاط جوی شهر تهران در این مدت بودند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران، گفت: ایستگاه های شاد آباد (منطقه ۱۸) با شاخص ۸۳، تربیت مدرس (منطقه ۶) باشاخص ۸۱ ، پیروزی (منطقه ۱۳) با شاخص ۷۹ بیشترین میزان آلودگی جوی را طی ۲۴ ساعت گذشته در سطح مناطق مختلف شهر تهران را داشتند.

بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم ( زرد )(حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

کد خبر 70576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha