کد خبر 70597
۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰

پرشین خودرو: مراکش یکی از کشورهای پرطرفدار گردشگری در دنیا است.

به گزارش پرشین خودرو، مراکش در قاره آفریقا قرار دارد و یکی از کشورهای شمال غربی آن است. مراکش کشور فرهنگ، سنت‌ها و مدرنیته است و همین تضاد جالب، آن را تا این اندازه پر طرفدار کرده است.

کازابلانکا، یکی از معروف‌ترین و البته بزرگ‌ترین شهرهای این کشور است که شهرت جهانی دارد. در ادامه نکاتی آمده که دانستن آن برای سفر به مراکش لازم است.

در مراکش لباس مناسب بپوشید

در کشور مراکش برای مردان چندان تفاوتی در نحوه لباس و پوشش وجود ندارد اما برای خانم‌ها کمی قضیه فرق دارد. به دلیل جو تقریبا سنتی این کشور، پیشنهاد می‌کنیم که خانم‌ها خیلی لباس‌هایی نپوشند که باعث جلب توجه می‌شود.


خرج کردن
بیشتر فروشگاه‌های مراکش به خصوص فروشگاه‌های اصلی، اگر کارت اعتباری داشته باشید، آن را قبول می‌کنند اما در مورد مغازه‌های کوچک‌تر باید گفت که بهتر است، پول نقد همراهتان باشد. واحد پول این کشور، درهم مراکشی بوده و هر درهم تقریبا برابر ۴۵۰ تومان است. 

جالب است بدانید که در این کشور نباید انتظار قیمت‌های کمتری نسبت به اروپا داشته باشید و تقریبا می‌توان گفت که قیمت‌ها با هم یکی است.

به دستگاه‌های خودپرداز تکیه نکنید

بهتر است تا در اولین فرصت و هر جایی که صرافی دیدید، به سرعت پولتان را عوض کنید. در کشور مراکش، موجودی دستگاه‌ها خیلی زود تمام می‌شود پس چه بهتر که پول نقد همراهتان داشته باشید.

همه جور پول نقدی همراهتان باشد

از سکه تا انواع اسکناس باید در جیب‌تان داشته باشید. در این کشور کالاهای خوب و منحصر به فردی را می‌توانید از دست فروشان بخرید پس سکه اینجا به کارتان می آید! تاکسی‌های مراکش اگر نیاز باشد، پولتان را تعویض می‌کنند اما حواستان باشد که ممکن است کمی ضرر کنید.

در این کشور باید چانه بزنید

در صورتی که از فروشگاه‌های اصلی شهر خرید می‌کنید، چانه زدن را فراموش نکنید. اگر کمی در این کار مهارت داشته باشید، می‌توانید تخفیف بسیار خوبی گاهی حتی تا نصف قیمت بگیرید. پس هر طور می‌توانید این کار را انجام دهید! مثلا یک راهکار ساده این است که به بهانه بالا بودن قیمت از مغازه بیرون بیایید. شک نکنید که مغازه دار، دنبالتان می‌آید؛ یک کار عاقلانه دیگر، قبل از سوار شدن به تاکسی در مورد هزینه آن بحث کنید تا بعدا به مشکل نخورید.

انعام دادن یا ندادن؟

انعام دادن در مراکش مرسوم است، کمی پول نقد هم برای انعام دادن کنار بگذارید. 

مراقب راهنماهای محلی باشید

یکی از کارهای خوبی که می‌توانید انجام دهید، پیدا کردن یک راهنمای محلی است که با همه جا آشنا باشد و بتواند جاذبه‌های گردشگری منطقه را به شما نشان دهد. اما حواستان باشد چون اگر بخواهید خرید کنید، راهنماهای محلی شما را به مغازه‌هایی می‌برند که آشنایشان است و به این ترتیب می‌توانند سود بیشتری کنند. پس بهتر است به حرف آنها گوش ندهید و خودتان برای چانه زدن شروع کنید.

کد خبر 70597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha