کد خبر 70834
۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
تصادف فوتی در زنجان ۲۲ درصد کاهش دارد

پرشین خودرو: رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تاسیزدهم فروردین ماه سالجاری ۷ نفر در جاده های زنجان فوت شده اند که که نسبت به مدت مشابه عیدنوروز سال گذشته ۲۲ درصد کاهش دارد.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ علی اصغر شیر محمدی  افزود: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا سیزدهم فروردین ماه سالجاری ۷ نفر در جاده های استان زنجان فوت شده اند که که نسبت به مدت مشابه عید نوروز سال گذشته ۲۲ درصد کاهش دارد.

وی اظهار کرد: طی این بازه زمانی ۱۱۲ مورد تصادف جرحی که ۲۶ درصد افزایش و مجروح هم ۱۵۷ مورد و ۴۳ درصد افزایش و خسارتی هم ۱۰۸ مورد و ۲۱درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته سیزدهم فروردین ماه سالجاری ۲۲۵ مورد تصادف در جاده های استان زنجان رخ داده که ۲۰ درصد افزایش داشته است.

شیر محمدی از همه رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان زنجان خواست، از سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عجله در ادامه مسیر پرهیز کنند و خودروهای خود را مجهز به تجهیزات زمستانی، چراغ های مه شکن، وسایل گرمایشی، پتو و جیره غذایی خشک کرده و بدون این تجهیزات اقدام به سفر نکنند.

شیر محمدی تاکید کرد: کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند و یا با سامانه ۱۸۱۶ تماس بگیرند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.

وی تاکید کرد: زنجان یک استان عبوری است و بیشتر جاده ها برای گذر مسافران بزرگراه است در این میان رانندگان به محض خستگی در اولین فرصت در یک مجتمع و پار کینگ اقدام به استراحت کنند و اصلا رانندگی نکنند و در هر دو ساعت ۱۵ دقیقه استراحت کنند و در جاهایی که مطمئن هستند تصادف پیش نمی آید توقف کنند.

شیرمحمدی افزود: رانندگان در شب از رانندگی خود داری کنند چرا که دید بسیار کم می شود واز رانندگی بین خطوط و سبقت و انحراف به چپ جلوگیری کنند و در این بازه زمانی که ترافیک سنگین است و این وضعیت تا پایان تعطیلات ادامه دارد از این تخلف جلوگیری کنند.

کد خبر 70834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha