کد خبر 71511
۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
خودرویی‌ها در راس بورس

پرشین خودرو: در معاملات اولین روز بورس تهران در این هفته خودرویی‌ها و قندی‌ها پابه‌پای هم رشد کردند و در هر دو گروه صف خرید مشاهده می‌شد. علاوه بر این در معاملات فرابورس ایران آیفکس بیش از ۱۲ واحد رشد کرد و به رقم ۹۰۹.۱ رسید.

به گزارش پرشین خودرو، امروز شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۵۰ واحد رشد کرد و به رقم ۷۸ هزار و ۳۸۳ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن پس از ۱۸۰ واحد رشد با رقم ۱۷ هزار و ۱۱۱ واحدی بالا رفت.

شاخص آزاد شناور نیز رشد ۴۲۱ واحدی را تجربه کرد و به رقم ۸۶ هزار و ۶۹۴ واحدی رسید. شاخص بازار اول نیز ۱۲۶ واحد بالا رفت و تراز ۵۴ هزار و ۹۸۵ واحدی را تجربه کرد. علاوه بر این شاخص بازار دوم با ۸۲۰ واحد رشد با عدد ۱۷۰ هزار و ۴۵۰ واحدی بالا رفت.

امروز نماد سایپا با حدود ۵۰ واحد تاثیر مثبت در شاخص کل بیشترین نقش را در نوسانات بورس اوراق بهادار گذاشت. پس از این نماد گروه مپنا، ایران خودرو و پارس خودرو بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار برعهده داشت.

امروز در گروه خودرو شاهد رشد در قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله در اکثر نمادها بودیم همچنین تعدادی از نمادهای این گروه بار دیگر شاهد صف خرید بودند. به عنوان مثال در نماد پارس خودرو صف خریدی با حجم نزدیک به هفت میلیون سهم در قیمت خرید ۱۰۷تومان و چهار ریالی وجود داشت. ۷۶ درصد از خریداران کل سهام‌های امروز در این نماد مربوط به افراد حقیقی و مابقی مربوط به حقوقی‌ها بود.

همچنین نماد ایران خودرو دیزل نیز با صف خرید همراه بود بیش از ۹۳ درصد از خریدهای این نماد در کل ساعات معاملاتی مربوط به افراد حقیقی و مابقی مربوط به حقوقی‌ها بود.

جالب این‌که امروز قندی‌ها نیز از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار بودند. کارخانجات قند قزوین هم در آخرین قیمت معامله و هم در قیمت پایانی شاهد رشد نزدیک به پنج درصدی بودند و قند نیشابور، قند شاهرود، قند هگمتان شهد نیز از رشد بیش از چهار درصد برخوردار بودند. همچنین در این گروه نیز در نمادهایی صف خرید مشاهده می‌شد که به عنوان نمونه می‌توان قند نیشابور را نام برد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۴۵۸ میلیارد و ۱۸۶ میلیون و ۸۰۰ تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۴۴۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۰۷ هزار و ۷۹۵ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز امروز ۱۲ واحد رشد کرد و به رقم ۹۰۹ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران تا رقم ۱۹۸ میلیارد و ۴۴۸ میلیون تومان بالا رفت که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۹۶ میلیون و ۸۰۶ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۰ هزار و ۴۴۴ نوبت معامله بود.

 

کد خبر 71511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha