خبری از ارزیابی سایر اتوبوس های برون شهری نیست!

پرشین خودرو: تنها خودروی سنگین در بخش مسافری که در ارزیابی های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران حضور دارد هنوز نتوانسته است تعداد ستاره های خود را افزایش دهد و این مهم با توجه به ضرورت توجه به ایمنی خودروهای برون شهری کمی قابل تامل است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو در جدید ترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای ارزشیابی ملی خودروهای ساخت داخل، خودروهای سنگین نیز در دو بخش باری و مسافربری مورد ارزیابی قرار گرفتند.

در بخش باری خودروهای كشنده ولوو FH500، كشنده ولوو FH460، كشنده اسکانیا G410 و كشنده اسکانیا R460 با اخذ 4 ستاره كیفی بالاترین كیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را به خود اختصاص داده اند.

در بخش مسافربری نیز همانند ماه های قبل از آن تنها اتوبوس بین شهری اسکانیا 4212 مارال مورد بررسی قرار گرفته است که تنها 2 ستاره کیفی دارد.

در بخش باری محصولات به 3 بخش کامیونت، کامیون و کشنده تقسیم می شوند که البته به جز کشنده ها سایر تولیدات حال خوشی از نظر کیفی ندارند.

3 مدل کامیونت در اسفند ماه مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته اند که به ترتیب کامیونت ایسوزو NPR75K از بهمن دیزل، کامیونت FAW از سیبا موتور و کامیونت الوند از سایپا دیزل نام داشته و تک ستاره هستند. متاسفانه محصول بهمن دیزل در اسفند ماه 95 یک ستاره نیز از دست داده است که این مهم نشان از کاهش کیفیت محصول فوق دارد.

در بخش کامیون ها نیز تنها یک مدل کامیون از شرکت ایران خودرو دیزل حضور دارد. کامیون بنز WH هم نتوانسته است بیش از یک ستاره کیفی دریافت کند و همانند بهمن ماه 95 از نظر کیفی رشدی نداشته است.

اما در میان کشنده ها همانطور که در ابتدای خبر گفته شد، وضع کمی فرق می کند. خودروهای كشنده ولوو FH500 و كشنده ولوو FH460 تولید شده در سایپا دیزل و كشنده اسکانیا G410 و كشنده اسکانیا R460 تولیدی در شرکت ماموت توانسته اند ضمن حفظ کیفیت خود، 4 ستاره کیفی دریافت نمایند.

کد خبر 71647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha