تفاهم نامه همکاری میان شرکت پست و پلیس فرودگاه های کشور

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت ملی پست ایران : امضای تفاهم نامه همکاری با پلیس فرودگاههای کشور در جهت افزایش امنیت مرسولات پستی صورت گرفته است.

به گزارش  پرشین خودرو،  حسین مهری در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان شرکت ملی پست ایران و رئیس پلیس فرودگاه های کشور افزود: افزایش امنیت این مرسولات به مفهوم عام است بدین معنا که هم شامل مرسولاتی است که توسط هواپیماها، هم از طریق پست و همچنین سایر شرکت ها جابه جا می شوند.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه برابر قوانین داخلی و کنوانسیون های اتحادیه بین المللی پست صورت گرفته است گفت: قانون برنامه ششم توسعه کشور هم تصریح کرده است که در فرودگاه های کشور هم فضاهایی برای افزایش امنیت مرسولات پستی در فرودگاه های کشور اختصاص یابد.
وی در این حال ابراز امیدواری کرد: این شرایط در دیگر مبادی حمل و نقلی مثل پایانه ها، راه آهن و گمرک ایجاد شود.

مهری اضافه کرد: بحث نظارت بر بسته ها و امانات در همه کشورهای دنیا صورت می پذیرد و این کار به جهت آن است که کالای قاچاق، مواد مخدر، محصولات ضد فرهنگی و همچنین عتیقه چات و کالاهای فرهنگی جابه جا نشود .
معاون وزیر ارتباطات گفت: بر اساس بند 9 کنوانسیون اتحادیه جهانی پست این روند را برای 192 کشور عضو از جمله کشورمان الزام آور کرده است که این موضوع به تازگی از تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تائید شورای نگهبان گذشت و رئیس جمهور هم آن را ابلاغ کرد بنابراین امضای این تفاهم نامه در چارچوب پیاده سازی این قانون صورت گرفته است.

مهری با بیان اینکه متولی ایجاد امنیت در مقوله پست پلیس فرودگاه های کشور است افزود: پیش از امضای این تفاهم نامه کارگروه هایی شکل گرفت و امروز موفق به امضای تفاهم نامه همکاری با رئیس پلیس فرودگاه های کشور شدیم.

وی درباره علت امضای این تفاهم نامه همکاری تصریح کرد: در موضوع محموله های پستی ممکن است به هر دلیلی اشیای ممنوعه از مسیر کنترل همکاران پستی ما عبور کنند چون برخی با استفاده از شیوه های مختلفی اقدام به جاسازی محموله های قاچاق می کنند اما این تفاهم نامه تنها مربوط به مرسولات پستی نمی شود بلکه شرکت هایی که در حوزه ارسال کالا و حتی در فرودگاه ها که به ارسال کالا و خدمات مشغول هستند شامل می شود.


رئیس پلیس فرودگاه های کشور هم درباره این تفاهم نامه گفت: پیشگیری از جرائم یکی از وظایف اصلی نیروی انتظامی است و پیشگیری از وقوع جرم به جهت آنکه از بستر پست سوء استفاده هایی در گذشته صورت می گرفت اکنون با امضای این تفاهم نامه و ملزم شدن شرکت ملی پست ایران و پلیس فرودگاه های کشور به جهت کنترل محموله های پستی که از طریق شرکت پست و شرکت های خصوصی صورت می پذیرد، پلیس موظف شد محموله های پستی را کنترل نهایی کنند.

سردار حسن مهری افزود: ممکن بود پیش از این محموله های مواد مخدر و مواد ممنوعه دیگر از طریق پست جابه جا می شد که نظارت خیلی جدی بر این موضوع صورت نمی گرفت اما بر اساس این تفاهم نامه هم با قاچاق کالا به شکلی جدی تر برخورد می شود و هم امنیت پرواز مسافران با توجه به اینکه این بسته ها از طریق هوایی جابه جا می شود افزایش می یابد.
وی اضافه کرد: افرادی که تصور می کنند از این روش می توانند به قاچاق کالا و مواد ممنوعه بپردازند بدانند از این پس کنترل ها به شدت افزایش می یابد و با همکاری تنگاتنگی که با شرکت پست صورت گرفته بحث امنیت بیشتر می شود.

سردار مهری در ادامه به کشف ده کیلوگرم مواد مخدر در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: یک سری از شرکت هایی که کار حمل و نقل کالا را انجام می دهند محموله های حجیم را به خارج از کشور ارسال می کنند و ماه ها درخصوص جاسازی مواد مخدر و دیگر اقلام ممنوعه کار می کنند اما نیروهای پلیس فرودگاه با روش های مدرن و استفاده از سگ های مواد یاب توانستند این محموله بزرگ را که به مقصد استرالیا بود شناسایی و کشف کنند.

واحدمرکزی خبر

کد خبر 71836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha