«فورد» از خودروهای عملیات ویژه رونمایی کرد+تصاویر

پرشین خودرو: فورد از مدل خاصی از F-150 پرده‌برداری کرد که برای سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد و مخصوص انجام خدمات ویژه است.

به گزارش پرشین خودرو، فورد نسخه‌ی به‌روزرسانی شده از پیکاپ F-150 را برای سال ۲۰۱۸ رونمایی کرد. این خودرو با نام مخفف SSV شناخته می‌شود که کوتاه شده‌ی عبارت خودروی خدمت ویژه (Special Service Vehicle) است. همچنین این خودروساز مدلی از شاسی‌بلند اکسپدیشن را با همین نام رونمایی کرده است که در سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد و کاربردهای خاصی برای نیروهای پلیس، دولتی و خدمات ناوگانی خواهد داشت.

استفان تیلور، مدیر بخش بازاریابی خودروهای پلیس فورد در این مورد می‌گوید:

خودروهای سواری که فورد برای نیروهای گشتی پلیس ساخته است، در تمام کشور (آمریکا) پرفروش‌ترین و پرکاربردترین خودروهای پلیس هستند؛ با این وجود برخی آژانس‌ها و نهادها نیاز به خودرویی دارند تا بتواند پنج سرنشین را به همراه تجهیزات کامل حمل کند و در مواقع لزوم دارای قابلیت خارج جاده‌ای نیز باشد؛ اینجا مرحله‌ای است که نام خودروهای F-150 SSV و اکسپدیشن SSV به میان می‌آید.

فورد F-150

هردو خودرو از نسل دوم پیشرانه‌ی اکوبوست شش سیلندر و ۳.۵ لیتری فورد استفاده می‌کنند که از نوع V-شکل و مجهز به سیستم تویین توربو است. همچنین امکان سفارش مدل F-150 SSV با پیشرانه‌ی هشت سیلندر خورجینی به حجم ۵ لیتر وجود دارد. هردو  پیشرانه‌ به جعبه‌دنده‌ی ۱۰ دنده‌ی خودکار متصل خواهند بود که سیستم استارت/استاپ نیز روی آن نصب شده است. برای پاسخگویی به مصارف برقی، سیستم برقی این خودروها با نمونه‌ی استاندارد متفاوت است و از یک آلترناتور جدید با خروجی ۲۴۰ آمپر بهره می‌برد. 

مدل ۲۰۱۸ اکسپدیشن SSV به یک دیفرانسیل لغزش محدود نیز مجهز است که دارای کنترل الکترونیکی و ضریب انتقال نیروی۳.۷۳ به ۱ است. در داخل این خودرو صندلی‌های نیمکتی از جنس وینیل قرار گرفته‌اند که چیدمان آن‌ها با نمونه‌ی استاندارد کمی متفاوت است و انعطاف‌پذیری کمتری در اختیار راننده قرار می‌دهد. برای راحتی در تمیز کردن فضای داخلی این خودرو، تمامی سقف و کف خودرو به‌جای موکت با وینیل پوشانده شده‌اند. 

فورد اکسپدیشن

فورد F-150 SSV در تیپ XL و در دو نوع سایز اتاق شامل سوپر کرو و سوپر کب قابل سفارش خواهد بود و امکان سفارش این خودرو به‌صورت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک وجود دارد. مدل اکسپدیشن SSV، خودرویی با بدنه‌ی آلومینیومی، تودوزی وینیل و جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته است که اهرم تعویض دنده‌ی آن روی ستون فرمان قرار گرفته است.

کد خبر 72134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha