کد خبر 72251
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
رشد فروش سه ماهه هوندا

پرشین خودرو: هوندا موتور با کاهش هزینه‌های فراخوان گسترده ایربگ‌های معیوب، ۹۵.۵ میلیارد ین (۸۶۴ میلیون دلار) سود برای سه ماهه ژانویه تا مارس گزارش کرد که در مقایسه با ضرر ۹۳.۴ میلیارد ین در مدت مشابه سال گذشته چرخش ۱۸۰ درجه‌ای داشت.

به گزارش پرشین خودرو، فروش سه ماهه هوندا موتور نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲.۹ درصد رشد کرد و به ۳.۷۶ میلیارد ین (۳۳.۹ میلیارد دلار) رسید که بالاتر از پیش‌بینی تحلیلگران بود.

این خودروساز ژاپنی که سازنده مدل‌هایی مانند سدان آکورد، مینی‌ون اودیسه و روبات آسیمو است، اعلام کرد کاهش هزینه‌ها و کمتر شدن هزینه‌های فراخوان ایمنی، نرخ مبادله ارزی نامطلوب و هزینه تحقیقات را جبران کرد.

هوندا بزرگترین مشتری ایربگ‌های ساخت شرکت تاکاتا است که برای میلیون‌ها ایربگ معیوب در خطر ترکیدن فراخوان داده است.

برای سال مالی منتهی به مارس، هوندا ۶۱۶.۵ میلیارد ین (۵.۶ میلیارد دلار) سود گزارش کرد که در مقایسه با ۳۴۴.۵ میلیارد ین در سال مالی پیش از آن افزایش چشمگیری داشت و بهتر از پیش‌بینی‌های خود این شرکت و تحلیلگران بود.

هوندا در سال مالی منتهی به مارس پنج میلیون خودرو در سراسر جهان فروخت که در مقایسه با ۴.۷ میلیون دستگاه در سال مالی پیش از آن افزایش داشت. این شرکت انتظار دارد در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۱۸، حدود ۵.۱ میلیون خودرو به فروش رساند.

این خودروساز انتظار دارد فروش خودرو در همه مناطق جهان شامل آمریکای شمالی، اروپا و آسیا به جز ژاپن بهبود پیدا کند. بازار فروش خودرو در ژاپن راکد بوده است.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، ایربگ‌های معیوب تاکاتا عامل ۱۶ کشته و بیش از ۱۸۰ مجروح در سراسر جهان بوده‌اند. بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه بادکننده معیوب ایربگ‌های تاکاتا در سراسر جهان تحت فراخوان قرار گرفته‌اند.

ایسنا

کد خبر 72251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha