روند کیفی در 3 سال گذشته بهبود یافته است/ کیفیت را فدای تولید و سود بیشتر نمی کنیم

پرشین خودرو: در 4 سال قبل کیفیت تولیدات صنعت قطعه سازی و خودروسازی خوب نبود و ما به دلیل این نقصان از ملت ایران عذرخواهی می کنیم.

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان ایران در گفت وگو با خبرنگار  پرشین خودرو، ضمن بیان این مطلب گفت: یک خودرو 11 بخش دارد و صنعتگران ما در برخی از این بخش ها بسیار خوب هستند و اجناس ایشان در دنیا مطرح است.

وی ادامه داد: در برخی از حوزه های صنعت خودرو ضعیف هستیم و هیچ ادعایی نیز بر آن نداریم اما در فکر جبران نقیصه ها و ضعف ها و رساندن کیفیت تولید به حد قابل قبول هستیم.

بیگلو در مورد انتقادات مشتریان خودروهای ایرانی ساز از کیفیت پایین محصولات گفت: انجمن قطعه سازان خودش یکی از شاکیان اصلی بی کیفیتی برخی محصولات است و صد در صد قبول داریم که بخشی از این کیفیت پایین به دلیل بی نظمی هایی بوده است که در قبل بر برخی حوزه ها حاکم بوده اما در مدیریت جدید به دنبال نظام مند شدن تولید و کیفیت در صنعت قطعه سازی هستیم.

دبیر انجمن قطعه سازان ایران با تاکید بر این مطلب که برخی وجود تحریم ها و کمبود مواد اولیه را دلیل بی کیفیتی محصولات می دانستند گفت: همه این بهانه ها را قبول می کنیم اما از 3 سال پیش روال جدید آغاز شده و کم کم رشد کیفی در محصولات نمایان شده و می شود.

وی تصریح کرد: اولین روزی که ارزیابی کیفی خودروها را آغاز کردیم همه خودروها تک ستاره بودند اما؛ حالا با گذشت از برخی مشکلات و کمبودها، در جدول ارزیابی کیفی، خودروهای 4 و 3 ستاره به وفور دیده می شود.

بیگلو کیفیت را پاشنه آشیل صنعت خودرو و قطعه سازی دانست و افزود: همه ما به دنبال این موضوع هستیم که اولا هیچ محصول بی کیفیتی از درب قطعه سازی خارج نشود و در قدم بعدی تولید قطعه بی کیفیت را به صفر برسانیم.

این فعال صنعت قطعه سازی تاکید کرد: فعالیت های خوبی برای رسیدن به این مهم انجام شده و جریمه های گذاشته شده برای تولید بی کیفیت، باعث شده است هیچ قطعه سازی دوست نداشته باشد حتی یک قطعه بی کیفیت در مجموعه تولیدی خود داشته باشد.

وی در پایان روند فعلی صنعت قطعه سازی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: 4 سال پیش تنها قرار بود خودروساز خودرو تولید و بفروشد و کیفیت مهم نبود اما شرایط تغییر کرده و قرار نیست کیفیت را فدای تولید و فروش بیشتر کنیم.

کد خبر 73158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha