اندروید با کارکردهای بیشتر به خودروهای آئودی و ولوو می‌آید

پرشین خودرو: به لطف تجهیز خودروهای جدید به فناوری infotainment، سرنشینان خودرو می‌توانند به کمک نرم‌افزارهای مخصوص به سیستم مالتی مدیا اتومبیل متصل شوند و از قابلیت‌های ویژه‌ای بهره ببرند.

به گزارش پرشین خودرو، در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل به نام I/O، گوگل به طور رسمی همکاری دو خودروساز بزرگ آئودی و ولوو را برای استفاده از سیستم‌عامل اندروید را در محصولات جدید اعلام کرد. سیستم‌ عامل اینفوتینمنت جدید به اندروید نسخه ۷ نوقا مجهز می‌شود.

این سیستم توانایی انجام کارکردهای مختلفی را خواهد داشت. به کمک صفحه نمایش لمسی، سرنشینان می‌توانند از یک داشبوردی دیجیتالی بهره ببرند که به کمک گوگل اسیستنت (Google Assistant) از سرویس‌های مختلفی توسط برنامه اندروید اتو استفاده کنند. مثلا از کارهای ساده‌ای مثل کنترل سیستم تهویه مطبوع اتومبیل، تنظیم صندلی‌ها، بالا و پایین بردن شیشه‌ها گرفته تا مسیریابی و کنترل موزیک را به کمک اینفوتینمنت خودرو می‌توان انجام داد.

ولوو گفته محصولات جدیدش تا دو سال دیگر به اندروید تجهیز می‌شوند. آئودی هم از این نسخه در کانسپت جدید آئودی Q8 اسپرت استفاده کرده است. گوگل در مراسم I/O سال گذشته، اعلام کرد که روی نسخه جدیدی از سیستم عامل اندروید در اتومبیل‌ها کار می‌کنند. مازراتی گیبلی که صفحه نمایشی لمسی ۱۵ اینچی با کیفیت تصویر ۴k داشت، مهری بر تایید گفته گوگل بود.

حال به نظر می‌رسد که گوگل در زمینه اینفوتینمنت، فعال‌تر از اپل است و با همکاری شرکت‌های گسترده خودروسازی و ارتقا کارکرد سیستم‌عامل خود در اتومبیل‌ها، قصد پیشی گرفتن از اپل با اختلافی زیادی را دارد.

کد خبر 73418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha