کد خبر 73521
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
راه اندازی قطار گردشگری در مسیر تهران - سواد کوه

پرشین خودرو: مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن گفت: خط ثابت گردشگری ریلی تهران- سوادکوه از پنجشنبه این هفته فعال می شود و علاقه مندان برای شرکت در این تور می‌توانند به آژانس‌های گردشگری و سامانه‌های اینترنتی مراجعه کنند.

به گزارش  پرشین خودرو،  از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، علی کاظمی منش افزود: راه‌اندازی نخستین خط ثابت گردشگری ریلی کشور در مسیر تهران- سوادکوه در دو هفته گذشته مورد آزمایش قرارگرفت و پنجشنبه چهارم خرداد ماه نخستین سفر خود را از مبدأ تهران آغاز و با عبور از ایستگاه‌های گرمسار، فیروزکوه به ایستگاه سوادکوه می‌رسد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن با اشاره به نحوه تهیه بلیت این قطار گردشگری گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از آژانس‌های گردشگری سراسر کشور یا سامانه اینترنتی تهیه کنند.
وی افزود: پس از توقف در ایستگاه سوادکوه، گردشگران مورد پذیرایی قرار می‌گیرند و پس از سپری شدن اوقات بعدازظهر همان روز با قطار به سمت تهران حرکت می‌کنند تا شامگاه به مقصد برسند.

کاظمی منش با اشاره به نکات قابل ‌توجه این سفر ریلی گردشگری بیان داشت: قطار گردشگری در طول مسیر در برخی نقاط دارای جاذبه گردشگری توقف می‌کند و سپس «تورلیدر» به توضیح جاذبه‌ها و اماکن گردشگری می‌پردازد.
مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن با توجه به وجود پل‌های تاریخی، تونل‌های زیبا و طبیعت بکر در محدوده شوراب گفت: طبق برنامه، قطار در این منطقه توقف می‌کند تا مسافران به مدت یک ساعت از مناطق گردشگری منطقه استفاده کنند.

کاظمی منش گفت: این تور تا پایان مهرماه برنامه‌ریزی شده، اما در نظر داریم بعد از پایان ماه مبارک رمضان تعداد تورهای این قطار گردشگری را به سه نوبت در هفته افزایش دهیم.
مدیرکل برنامه‌ ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن خاطرنشان کرد: خط گردشگری تهران- سوادکوه اولین خط ثابت گردشگری ریلی ایران است، درعین حال ایام نوروز هم شاهد راه‌اندازی خط گردشگری اهواز- اندیمشک- تنگه پنج در ایام نوروز بودیم، اما خط یاد شده، مخصوص ایام نوروز بود.

 راه اندازی قطارهای گردشکری در کشورهای مختلف جهان مورد توجه مسئولان شبکه ریلی قرار گرفته و تاکنون گردشگران خارجی با 15 قطار به ایران سفر کرده اند و راه آهن جمهوری اسلامی ایران درصدد است با راه اندازی قطارهای گردشگری به بازار کسب و کار حوزه ریلی کشور رونق دهد.

ایرنا

کد خبر 73521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha