کد خبر 73664
۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
افت نمادهای گروه خودروی  دربورس

پرشین خودرو: شاخص کل بورس امروز (دوشنبه) پس از تخلیه هیجانان ناشی از انتخابات ریاست جمهوری، به استراحت پرداخت و با افت 69 پله ای در جایگاه 81 هزار و 124 واحدی آرام گرفت.

به گزارش پرشین خودرو، نماگر بازار سرمایه پس از رشد قابل توجه در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری و همچنین جهش مثبت پس از اعلام نتایج که در ابتدای هفته تجربه کرد، امروز (دوشنبه) به استراحت پرداخت و اندکی عقب نشست.
کارشناسان بازار سرمایه، پس از تخلیه هیجان ناشی از انتخابات ریاست جمهوری، از این پس روندی آرام و منطقی و البته صعودی را برای بورس پیش بینی می کنند.
شاخص های اصلی بازار سرمایه در معاملات امروز، کاهش اندکی را تجربه کردند، بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 23 واحد، شاخص کل (هم وزن) 27 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 21 واحد، شاخص آزاد شناور 53 واحد و شاخص بازار اول 159 واحد کاهش یافت، اما شاخص بازار دوم 478 واحد رشد کرد.

گروه خودرویی، امروز وضعیت مناسبی نداشت و اغلب نمادهای این گروه با افت قیمت همراه شدند.
نمادهای شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، خودرو (ایران خودرو)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر) و شتران (پالایش نفت تهران) با بیشترین تاثیر منفی، شاخص را پایین کشیدند، اما حکشتی (کشتیرانی)، جم (پتروشیمی جم) و همراه (همراه اول) با تاثیر مثبت مانع کاهش بیشتر شاخص شدند.
در معاملات امروز، یک میلیارد و 148 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 561 میلیارد ریال در 49 هزار و 967 نوبت خرید و فروش شد.

** فرابورس

شاخص بورس، در حالی امروز کاهش یافت که شاخص فرابورس (آیفکس) از روندی صعودی برخوردار بود؛ به طوری که با رشد یک واحدی، در جایگاه 928 واحدی قرار گرفت.
پیش از این، «بهروز عباس زاده» تحلیلگر بازار سرمایه به ایرنا گفته بود: رشد شدید شاخص بورس در ابتدای هفته، به دلیل هیجان بازار بود و در روزهای آینده روند رشد به صورت تدریجی و معقولانه خواهد بود.
به گفته وی، تاثیر دیگر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، کاهش ریسک های بازار سرمایه است به طوری که فعالان بازار سرمایه با توجه به انتخاب شدن روحانی، نسبت به بهبود شرایط بورس، امیدوار شده اند.

شاخص کل بورس، در نخستین روز پس از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، جهش 733 واحدی را تجربه کرد که البته به نظر کارشناسان، هیجانی بود، بر این اساس، شاخص در معاملات امروز، روندی آرام و با احتیاط را دارا بود.
دیروز (یکشنبه) نیز در ادامه خوش بینی پس از انتخابات ریاست جمهوری با 116 واحد رشد به رقم 81 هزار و 194 واحدی صعود کرده بود.

 

کد خبر 73664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha