کد خبر 73734
۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
اخلاق تولید آمد+جزئیات

پرشین خودرو: کتاب «اخلاق تولید» منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، همه‌ی ما انسان‌ها تولیدگر هستیم، از تولید کالا یا خدمت گرفته تا مکتب و اندیشه؛ ما انسان‌ها می‌توانیم در تولیدات خود اخلاقی باشیم یعنی به گونه‌ای عمل کنیم که هم فرآیندهای تولیدی ما و هم فرآورده‌ی تولید ما رنج انسانی را کاهش دهد.
کتاب «اخلاق تولید» توضیحی است بر این مقوله که چگونه هر انسان یا هر سازمانی می‌تواند از گوهر اخلاق برای کاهش رنج انسان‌ها بهره ببرد. این کتاب در چهار فصل سازمان یافته است.
در فصل نخست نویسنده سعی کرده که تعریفی از اخلاق بدست دهد، تعریفی که بر اساس آن می‌توان نقش اخلاق را در عرصه‌ی صنعت باز شناخت. در فصل دوم، نویسنده کوشیده است تا با روشن‌کردن دو موضوع در هم پیچیده یعنی «فرهنگ» و «اخلاق» مرز هر یک را مشخص نماید و نشان دهد برای ایجاد تحول و دستیابی به «سازمان توسعه‌یافته» باید بر کدامین بخش تمرکز نمود.
در بخش سوم تلاش بر این بوده که مشخص شود علمای مدیریت از چه زمانی به نقش پر رنگ اخلاق در مدیریت سازمان پی بردند و اخلاق در مدیریت محصول کدام تئوری‌ها بوده است. فصل پایانی این کتاب شامل مقالاتی است که هر کدام به نوبه‌ی خود سعی دارد تا وجهی از وجوه مباحث منتشره در موضوع اخلاق را روشن نماید.

 

 

دکتر احمد فرهادی نویسنده کتاب اخلاق تولید متولد سال ۱۳۴۹ و دانش‌آموخته‌ی سیاست‌شناسی است. او در سال هفتاد و نه، پس از چند سال فعالیت در حوزه‌ی تاریخ شفاهی ایران به‌ منظور انتشار ماهنامه‌ی گروه خودروسازی سایپا، به مدت بیش از یک دهه، دبیری نشریات این شرکت را بر عهده داشت. از اوایل دهه‌ی نود به عرصه‌ی اداری سازمان فراخوانده شد و مطالعاتی را در حوزه‌ی فرهنگ و ارزش‌های سازمانی انجام داد. در سال ۹۴ به سمت «مدیر پروژه‌ی توسعه‌ی اخلاق سازمانی گروه خودروسازی سایپا» منصوب شد.
کتاب «اخلاق تولید» مروری بر یافته‌های او در حوزه‌ی اخلاق حرفه‌ای یا اخلاق سازمانی است. از او تا کنون چند جلد کتاب و بیش از صدها مقاله و یادداشت در نشریات کاغذی و مجازی منتشر شده است. عنوان برخی از کتاب‌های او عبارتند از:
• سایپا در مسیر تعالی (مروری بر تاریخچه‌ی سایپا)
• مرغابی وحشی (مروری بر خاطرات میرخانی رشتی)
• فرزند خوانسار (مروری بر خاطرات حاج فضل‌الله جواهری)

کد خبر 73734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha