کد خبر 73809
۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

پرشین خودرو: در این خبر جدیدترین عکس های قمر زحل با نام انسلادوس را مشاهده می کنید.

 

به گزارش«پرشین خودرو»، در این خبر تصویری جالب از قمر "انسلادوس" (Enceladus)  که دارای برخی ویژگی های خاص مانند شکستگی‌ها و شیارهای سطح یخی است را مشاهده می کنید که در آن سطح زحل با نور بازتابیده روشن شده است.
 
 وجود گاز هیدروژن در این قمر که می‌تواند منبع انرژی برای انجام واکنش‌های شیمیایی باشد، می‌تواند برای حیات میکروبی در اقیانوس‌های انسلادوس موثر واقع شود همچنین امکان وجود حیات میکروبی در این قمر بالاست.
 
ویژگی حیات  میکروبی باعث می شود که از کربن دی‌اکسید و هیدروژن به عنوان سوخت برای انجام واکنش‌های شیمیایی استفاده می‌کنند که اصطلاحا متان‌سازی زیستی یا Methanogenesis نامیده می‌شود. 
 
به گفته یکی از محققان  این تیم میزان انرژی موجود در این قمر را برای انجام واکنش متان‌سازی زیستی، به درستی محاسبه می شود تا معلوم شود که آیا حیات میکروبی در این سطح از انرژی وجود دارد یا نه.
 
شایان ذکر است بدانیدبرای وجود حیات علاوه بر آب و منبع انرژی نیاز به شش فاکتور  کربن، هیدروژن، نیتروژن، اکسیژن، گوگرد و فسفر نیاز است  که گورد فسفر هنوز در اقیانوس‌های انسلادوس کشف نشده‌اند اما با توجه به هسته سنگی این قمر احتمالا این دو عنصر نیز در انسلادوس یافت می‌شوند.
 
گفتنی است؛ براساس اعلام ناسا این تصویر در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۱۶ از فاصله ۱۶۸ هزار کیلومتری گرفته شده است.
 
 
 
 
 

 

 

 

منبع: باشگاه

کد خبر 73809

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha