تلاش سریع‌ترین موتورسیکلت جهان برای ثبت یک رکورد جدید

پرشین خودرو: گروه بین الملل

به گزارش پرشین خودرو، رکوردی که در سال 2010 میلادی به ثبت رسید و تاکنون هیچ موتورسیکلت دیگری موفق به شکستن آن نشده است، مربوط به موتورسیکلت ACK Attack در کویر نمک بویونل واقع در ایالت "یوتا" می‌شود که با رسیدن به سرعت دقیق 376.363 مایل بر ساعت معادل 605.6 کیلومتر بر ساعت، موفق به ثبت یک رکورد خارق العاده و دور از دسترس برای دیگر رقبای خود شد تا همچنان با گذشت بیش از 6 سال از ثبت این رکورد، هنوز هم در کتاب گینس نام ACK Attack دیده شود. اما گروه سازنده این موتورسیکلت تصمیم به ارتقا رکورد خود گرفته است تا در روزهای آینده کار خود را شروع کند.


سالار دو ییونی، مکانی است که برای ثبت یک رکورد جدید با موتورسیکلت ACK Attack انتخاب شده است، به عبارتی دقیق‌تر "سالار دو ییونی" بزرگترین کویر نمک دنیاست که در نزدیکی رشته ‌کوه آند در جنوب غربی کشور بولیوی در آمریکای جنوبی واقع شده‌است. این دشت پوشیده از نمک در ارتفاع ۳۵۶۵ متری از سطح دریاهای آزاد قرار دارد و وسعت آن به عددی معادل ۱۰۵۸۲ کیلومتر مربع می‌رسد تا بهترین مکان برای ثبت یک رکورد جدید باشد.


برای ساخت بازیگر اصلی این سریال یعنی موتورسیکلت ACK Attack هم دو پیشرانه 1300سی سی سوزوکی هایابوسا در نظر گرفته شده است که هرکدام از آنان در حالت عادی می‌تواند نیرویی 175 اسب بخار در دور موتور 9800 و همچنین حداکثر گشتاوری 138 نیوتن متر در 7000 دور بر دقیقه تولید کند که بر روی سوزوکی هایابوسا توانایی ثبت حداکثر سرعت 300 کیلومتر بر ساعت را دارند، اما بر روی موتورسیلکت ACK Attack به شدت تقویت شده‌‌اند و از یک توربوشارژر برای ارسال هوای بیشتر به داخل سیلندرها استفاده شده است تا حداکثر نیروی ترکیبی آنان به مرز 900 اسب بخار برسد.


حال باید منتظر ماند و دید که این موتورسیلکت در روزهای آینده با حضور خود در دشت نمک "سالار دو ییونی" طبق پیش بینی‌های صورت گرفته می‌تواند به سرعتی بیش از 650 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند یا خیر که در صورت تحقق این هدف، جزییات آن در پرشین خودرو مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 73855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha