شناسایی 10 نقطه پرتصادف جدید در محورهای مواصلاتی هرمزگان

پرشین خودرو: معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: ۱۰ نقطه پرتصادف جدید در محورهای مواصلاتی استان هرمزگان شناسایی شد.

به گزارش  پرشین خودرو،  عباس شرفی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت : از اقدامات مهم این بخش در دولت تدبیر و امید تجدید خط کشی سرد راهها بطول ۱۳ هزار و ۱۵۰ کیلومتر و ۲ هزار و ۵۵۰ متر تهیه و نصب تابلو ها و هزار و ۵۰۰ عدد تهیه و نصب علائم ایمنی الزامی و همچنین آشکار سازی ۷۸ نقطه پرتصادف، تهیه و اجرای ۷۷ عدد حفاظ گارد ریل، نیوجرسی، تهیه و نصب ۷۰ هزار چشم گربه ای و ببری و گل میخ و ۹ عدد اجرای روشنایی ، تکمیل تاسیسات هوشمند جهت فن تونل می توان یاد کرد.

معاون راهداری اداره کل افزود: ۱۰ نقطه پرتصادف جدید در محورهای مواصلاتی استان شناسایی کرده ایم که امیدوارم با اختصاص اعتبار در سال جاری موفق به اجرای عملیات مورد نیاز جهت رفع مشکل این نقاط گردیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به اینکه در پایان سال گذشته و اوایل سال جاری بارندگیهای بسیار خوبی داشته ایم که باعث مسدود شدن دهانه پلها ، آبردگی بستر رودخانه ها گردیده است بتوانیم با تلاش و همت راهداران همیشه در صحنه کار ترمیم و بازسازی دهانه ی پل ها ، زهکشی تنقیه و لایه روبی که از الویت اولیه کاریست جهت جلوگیری از مشکلات اجتماعی در بارندگی های آینده به اتمام برسانیم.

وی گفت: استان هرمزگان با داشتن ۱۵ هزار و ۱۰۰ عدد پل در رده دوم کشوری که از این تعداد با وجود ۱۴۰ دستگاه پل بزرگ و بصورت کلی استان در رده چهارم کشوری قرار دارد که این نشانگر اهمیت راهداری استان می باشد.

شرفی خاطرنشان کرد: بحث ایمنی و کاهش تصادفات و میزان تلفات در محورهای استان به سه بخش غرب – شمال و شرقی تقسیم می شود که بیشترین حوادث در میدان سایت و کشتی سازی در منطقه غرب استان یعنی ۱۰۷ مورد و در محور منبع آب – بندر لنگه ۷۸ مورد رخ می دهد.

وی ادامه داد: در محوربندر لنگه – پارسیان ۹۸ مورد، کنگ – بستک ۲۹ مورد محور اصلی کهورستان – لار ۶۰ مورد تصادف ثبت شده است که با وجود اینکه طول محور کهورستان -لار ۸۳ کیلومتر است بیشترین تلفات و تصادفات در این محور بوده است.

به گفته معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان، در محور شمال استان بیشترین تصادفات از میدان دفاع مقدس تا گهکم ۲۱۳ مورد است و از گهکم تا باغات ۷۸ مورد همچنین در شرق استان هم از میدان دفاع مقدس تا میناب ۱۸۴ مورد تصادف شاهد بوده ایم که ۱۳ مورد فوتی و محور میناب – جاسک ۱۱ مورد فوتی و ۹۷ مورد بصورت کلی در محور میناب – جاسک و بطور کلی در تمام محورهای مواصلاتی استان ۱۱۸۹ مورد تصادف شاهد بوده ایم که ۷۲ درصد متوفیان حوادث رانندگی در راههای برون شهری و روستایی جان باختند ۶۵.۴ درصد برون شهری و ۹.۶ درصد روستایی و بیشترین کاربران آسیب پذیر عابرین پیاده و موتور سیکلت سواران است.

هاشمی در خاتمه گفت : در سال ۹۵ بیش از ۳۰ درصد فوتی ها به دلیل واژگونی خودروها است.

 

کد خبر 74382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha