کد خبر 74617
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵

پرشین خودرو: برای نخستین بار در یکی از شهرهای استان «یاماگاتا» ژاپن آژیرهای خطر در ارتباط با حملات فرضی کره شمالی به این کشور به صدا درآمد تا میزان آمادگی مردم در برابر حملات احتمالی پیونگ یانگ ارزیابی شود.

به گزارش«پرشین خودرو»، برای نخستین بار در یکی از شهرهای استان «یاماگاتا» ژاپن آژیرهای خطر در ارتباط با حملات فرضی کره شمالی به این کشور به صدا درآمد تا میزان آمادگی مردم در برابر حملات احتمالی پیونگ یانگ ارزیابی شود.
 

 تلویزیون ژاپن روز شنبه تصاویری را در ارتباط با به صدا در آمدن آژیرها و سرازیر شدن مردم به پناهگاه ها در شهر «ساکاتا» منتشر و اعلام کرد که این اقدام در واقع اولین بخش از برنامه های آماده سازی شهروندان ژاپنی برای مقابله با حملات احتمالی کره شمالی است.
 

همزمان تصاویر نشان می دهد که دانش آموزان مدارس با به صدا در آمدن آژیرهای خطر در حالی که دست ها را روی سر قرار داده اند، در حال دویدن به سمت یک ورزشگاه هستند.

این نخستین بار است که چنین تمریناتی به وسعت یک شهر و پس از آن برگزار می شود که حزب حاکم ژاپن از دولت خواسته است برای کمک های اضطراری در مواقع حمله و ساخت پناهگاه ها آماده شود.
 
گزارش رسانه ژاپنی حاکیست، کسانی که نتوانسته اند در این تمرینات آماده سازی برای مقابله با حملات کره شمالی به پناهگاه ها بروند در مزارع برنج پنهان شده اند.
 
«ماکوتو نانبا» ۲۰ ساله می گوید که امروز از دانشگاه به سمت یک ورزشگاه آمدیم تا به صورت تمرینی در این مکان پناه بگیریم.
 
او می افزاید: هرگز تصور نمی کردم مساله حمله کره شمالی به ژاپن آنقدر جدیت پیدا کند که در شهر ما چنین تمرینات آماده سازی برگزار شود.
 
با افزایش پرتاب های موشکی کره شمالی تمرینات برای انتقال مردم ژاپن به مکان های امن بتدریج در این کشور در حال افزایش است به گونه ای که شینزو آبه نخست وزیر این کشور از ابتدای سال جاری میلادی به شهرداری ها دستور داده است مانورهای تخلیه برای شهروندان برگزار کنند تا حساسیت آنها نسبت به این موضوع اضطراری را بالا ببرند.
 
بر اساس گزارش هایی که مقام های ژاپن منتشر کرده و ارزیابی های آنها، موشک های پرتاب شده کره شمالی ظرف ۱۰ دقیقه در خاک ژاپن فرود می آید.
 
کره شمالی در سال جاری میلادی تاکنون ۱۶ موشک پرتاب کرده است که تازه ترین آن پرتاب چند فروند موشک کروز در روز پنجشنبه گذشته بود.
 
این کشور همچنین در ماه جاری میلادی چند فروند موشک بالستیک را به سمت دریای شرقی پرتاب کرده که در نزدیکی آبهای منطقه اقتصادی ژاپن فرود آمده است.
 
دولت ژاپن همچنین برنامه دیگری را در دست اجرا دارد که در صورت اعلام هشدار برای شلیک موشک های کره شمالی، بیش از ۹۰ درصد از متروها و قطارهای در حال تردد در این کشور به طور همزمان متوقف می شوند.
 
مقامات ژاپنی معتقدند؛ این بدان معناست که با اقدام کره شمالی برای حمله موشکی، در واقع کل سامانه حمل و نقل ریلی کشور مختل و به طور کامل متوقف خواهد شد.
 
در جریان پرتاب موشکی اخیر کره شمالی، برخی از قطارها در شهر توکیو متوقف شدند و دولت محلی اعلام کرد که این برنامه در راستای حفظ آمادگی مردم برای مواقع اضطراری حمله انجام شده است.
 

این گزارش می افزاید، چنانچه دولت به این نتیجه برسد که موشک یا موشک های پرتاب شده کره شمالی ممکن است در این کشور فرود بیاید، هشدار خطر صادر خواهد کرد.
کره شمالی پیشتر اعلام کرده بود موشک هایی ساخته است که با آنها می تواند پایگاه های نظامی آمریکا در ژاپن را با ۵۰ هزار نیروی نظامی مستقر در آن هدف قرار دهد.

 

 

 

منبع: ایرنا

کد خبر 74617

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha