کد خبر 75371
۲ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

پرشین خودرو: پایگاه اینترنتی دیلی میل در گزارشی به بررسی نحوه بازسازی و تعمیر دیوار چین به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری جهان پرداخت.

به گزارش«پرشین خودرو»، تاکنون فکر کرده اید که چگونه دیوار بزرگ چین پس از قرن‌ها همچنان در شرایط مناسب قرار دارد؟ به تازگی ویدئویی از بخش بزرگ دیوار چین در منطقه جیانکو منتشر شده است که نشان می‌دهد کارگران مخصوصی با به خطر انداختن زندگی خود، این سازه باستانی را برای نمایش عموم در بهترین شرایط نگه می‌دارند.

تعمیر دیوار بزرگ چین کاملا به صورت سنتی انجام می‌شود. کارگران پس از ۴۰ دقیقه پیاده روی، مصالح مورد نظر خود را با اسب به بالای دیوار منتقل می‌کنند. بر‌ای دسترسی به برخی از بخش‌های صعب العبور باید خود کارگر مصالح را روی دوشش حمل کند. سخت‌ترین بخش تعمیر دیوار آویزان شدن از جداره بیرونی دیوار است تا قسمت‌های بیرونی دیوار که در اثر فرسایش از بین رفته اند و در حال تخریب می‌باشند را با سیمان بپوشانند. همراه داشتن سطل‌های سیمان و وزش شدید باد، جان این کارگران را به خطر می‌اندازد.

گفته می‌شود کار کردن این کارگران نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری دیوار چین است.

دیوار چین یکی از هفت اعجاز جهان به لحاظ زمان ساخت و ویژگی تدافعی- نظامی آن مورد توجه است. این دیوار در نقشه جغرافیایی چین ۷۰۰۰ کیلومتر امتداد یافته است. این اثر سال ۱۹۸۷ در فهرست میراث جهانی ثبت شد.

 

 

 

 

منبع: جام جم

کد خبر 75371

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha