کد خبر 75530
۵ تیر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۰

پرشین خودرو: هر سال حدود 15 میلیون نفر در دنیا خود را به تیغ جراحی می‌سپارند. چه صورت، چه اندام، هریک باید به نحوی زیبا باشد و آنها که از بخشی از بدن خود ناراضی اند براحتی مسیر خود را به سمت جراحان زیبایی پیدا می‌کنند.

به گزارش«پرشین خودرو»، کره جنوبی، یونان، ایتالیا، آمریکا، کلمبیا، تایوان، ژاپن، برزیل، فرانسه، مکزیک، کانادا، هلند، اسپانیا، آلمان، ونزوئلا، استرالیا، رومانی، عربستان سعودی، ترکیه، بریتانیا، آرژانتین، تایلند، روسیه، چین و هند.

هرسال حدودا 20درصد از زنان و دختران بین 19 تا 49 سال پایتخت کره، سئول عمل جراحی زیبایی انجام می‌دهند. بیشترین عمل زیبایی مربوط به پلک بالایی است. آنها افتادگی پوست پلک را کم می‌کنند تا چشمانشان درشت‌تر جلوه کند و ظاهری غربی‌تر پیدا کنند.

جراحی زیبایی در این کشور به طرزی بی‌سابقه طرفدار پیدا کرده و دلایل مختلفی برای این وضعیت برشمرده می‌شود. عده‌ای می‌گویند در کره موسیقی نفوذ زیادی دارد و همین مساله مردم را به سمت جراحی کشانده است. در کره جنوبی همه جا عکس خواننده‌های مشهور غربی به در و دیوار زده شده و طبیعی است بیشتر مردم کره اصرار داشته باشند از شکل عادی نژاد زرد خود به درآیند و به یک غربی تمام عیار تبدیل شوند.

در برزیل مردم اوقات زیادی را در ساحل می‌گذرانند. به همین دلیل اصراردارند اندام خود را به زیباترین شکل ممکن درآورند. مردان برزیلی به سروسینه خود اهمیت می‌دهند و دوست دارند جوان‌تر دیده شوند.

عمل بینی در آسیا بسیار پرطرفدار است. کره جنوبی، چین، ژاپن و ایران کشورهایی هستند که در آنها عمل جراحی بینی فراوان انجام می‌شود.

بالاکشیدن پلک و سفت کردن شکم در آمریکا و برزیل مورد استقبال قرار می‌گیرد.

چاقی در بسیاری از کشورها به معضل تبدیل شده است. به همین دلیل بسیاری ترجیح می‌دهند به کمک جراحی از اضافه وزن خود خلاص شوند.

هندی‌ها برای پیداکردن شغل مناسب و ازدواجی قابل قبول به بلندقد بودن اهمیت می‌دهند. گویی از دید آنها کسی که به اندازه کافی رشید نباشد نمی‌تواند شغل و همسری درخور بیابد. همین باعث شده بسیاری از دختران و پسران هندی به عمل دردناک برای بلندکردن پاها تن بدهند. عملی زجرآور است، اما آنها خوب و بدش را همراه با هم پذیرفته اند و از این کار استقبال فراوان می‌کنند.

در ایران، لیپوساکشن و تتوی ابرو طرفدار دارد، اما بیش از همه عمل بینی رایج است. هرکس دلیلی برای عمل زیبایی خود می‌آورد. ژن ایراد دارد، پیری از راه رسیده است، چهره هنرمند محبوبم را می‌خواهم، بتدریج تغییر کرده‌ام و مانند اینها. اما این که در هر کشور نوعی از عمل زیبایی بیشتر طرفدار دارد نشان می‌دهد در پس میل به این نوع جراحی، دلایل فرهنگی و فکری نهفته است. درصد کمی از این عمل‌ها لازمند و بسیاری غیرضروری، درحالی که پیامدهای منفی بر سلامت روح و روان برجای خواهند گذاشت. گاهی فرد از خود خسته شده و به دنبال تنوع‌طلبی است، احساس می‌کند ظاهرش مورد علاقه فرد محبوبش نیست، اتفاق بدی مانند ازدست دادن عزیزی را تجربه کرده و می‌خواهد به نوعی زندگی جدیدی برای خود شکل دهد، افسرده یا کمالگراست و به طور خلاصه دلایلی دارد که عمل جراحی حلال آن نیست. همه اینها باعث شده در سال‌های اخیر به این میل به چشم یک ناراحتی و فشار روانی نگاه شود. در کشورهایی که عمل جراحی به کرات در آنها صورت می‌گیرد به فرد پیشنهاد می‌کنند ابتدا تست روانی بدهد و با مشاور صحبت کند تا شاید بتواند در مورد تصمیم خود تجدیدنظر داشته باشد.

 

 

 

 

منبع: جام جم

کد خبر 75530

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha