کد خبر 76019
۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
 انتقاد از ناوگان فرسوده حمل‌ونقل عمومی

پرشین خودرو: رئیس شورای شهر تهران گفت: منطقه ۲۱ تهران مانند نوار غزه می‌ماند و حل بخشی از مشکلات این منطقه با مدیریت صحیح حل می‌شود.

به گزارش  پرشین خودرو،  در جلسه روز سه‌شنبه شورای شهر تهران، صالح صیامی دبیر شورایاری‌های منطقه ۲۱ مشکلات این منطقه را تشریح کرد.

وی تجمع خودروهای سنگین کارخانه‌ها در این محله را از عمده مشکلات منطقه ۲۱ عنوان کرد و گفت: ایجاد تقاطع‌های غیرهم‌سطح و دوربرگردان‌ها، بسیاری از مشکلات ترافیکی منطقه را حل کرده اما رها شدن دو پروژه در محدوده تقاطع خیابان تهرانسر ـ گل‌ها به پروژه دوگاز معروف است و قرار بود در ۶ ماهه اول سال ۹۵ به اتمام برسد و دیگری پروژه تقاطع ایران‌خودرو و شهید فهمیده، مشکلاتی را برای منطقه ۲۱ ایجاد کرده است.

آبیاری فضای سبز از دیگر مشکلات عنوان شده توسط دبیر شورایاری‌های منطقه ۲۱ تهران بود. همچنین معضل تخلیه نخاله‌ها در فضاهای بی‌دفاع منطقه، ساخت و ساز بناهای صنعتی در مجاورت بناهای مسکونی، زندگی سگ‌های وحشی و کارخانه‌های تعطیل شده منطقه از دیگر مسائلی بود که از سوی صیامی عنوان شد.

وی همچنین از برخورد سلیقه‌ای شهرداران با شورایاران انتقاد کرد و گفت: برخی شهرداران برای شورایاری‌ها حکم مشاوره می‌زنند و برخی حتی آنها را به شهرداری‌ها راه نمی‌دهند.

نبود فضای فرهنگی ـ ورزشی، بیمارستان، همجواری با فرودگاه، پراکندگی شهرک‌ها، مشکل امنیت، ساخت و سازهای بی‌رویه، فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی از دیگر مشکلاتی بود که این شورایار به آن اشاره کرد.

صیامی همچنین به موضوع راه‌اندازی بی‌آرتی در این منطقه اشاره کرد و گفت: تمام مسیرها و پایانه بی‌آرتی پیش‌بینی شده بود، اما تاکنون تحقق پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های مسکونی بزرگی در منطقه آغاز شده است، درخواست کرد که به سرانه‌های خدماتی در این حوزه توجه شود، زیرا این منطقه هنوز فضای آموزشی ندارد و مدارس آن دوشیفته است. همچنین این منطقه فاقد فضای درمانی است.

به گفته این عضو شورایار، برخی از اعضای شورا مدت‌هاست به این منطقه سر نزده‌اند و چگونه با این وضعیت می‌توان گفت شورایاری‌ها چشم و گوش شوراها هستند؟

صیامی دیگر مشکل این منطقه در محله تهرانسر شرقی را محل اسکان کارگران افغانی و ایرانی در کنار ساختمان‌های مسکونی دانست و گفت: این همجواری امنیت منطقه را به خطر انداخته است. همچنین باشگاه متروکه صنعت و معدن نیز بهتر است از سوی مدیریت شهری به نفع شهر خریداری شود.

احداث پل عابر پیاده بر روی اتوبان شهید فهمیده، درخواست دیگری بود که از سوی اهالی این منطقه در صحن شورا مطرح شد. همچنین رسیدگی به وضعیت مغازه‌های محله چیتگر شمالی که ۴۰ سال است در این منطقه دچار معضل هستند.

صیامی همچنین به نحوه نامگذاری معابر این منطقه گلایه کرد.

مهدی چمران نیز پس از این سخنان اعلام کرد: منطقه ۲۱ مانند نوار غزه می‌ماند اما بسیاری از این مشکلات نیاز به اعتبار ندارد و با مشکل مدیریتی حل می‌شود.

کد خبر 76019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha