خودروسازان قدر صنعت قطعه سازی را بدانند

پرشین خودرو: معاون اول رییس جمهور در حالی كه از مدیران صنعت خودروسازی می خواست كه قدر قطعه سازان بدانند از آنها خواست تا همگام با دنیا و رقبای منطقه ای خود حركت كند.

به گزارش پرشین خودرو،‌ جهانگیری تاكید كرد :مسیر خودرو سازی و خدمات پس از فروش باید روز به روز اصلاح شود.

معاون اول رییس جمهور در آیین بهره برداری از كارخانه ایران خودرو كرمانشاه با تاكید بر اینكه مسیر صنعت خودرو سازی و قطعه سازی و خدمات پس از فروش آن باید روز به روز اصلاح شود و بهبود پیدا كند، گفت: خدمات پس از فروش باید به قدری گسترده شود كه مردم در هر نقطه ای از كشور دغدغه مشكلات فنی خودرو را نداشته باشند.

وی ادامه داد: اگر به صنایع پیشران آنطور كه باید توجه شود و این صنایع بتوانند با ظرفیت بالا به تولید بپردازند، زنجیره های پایین دست این صنایع نیز به حركت وادار شده و اشتغال زایی فراوانی بهمراه خواهد داشت.

جهانگیری افزود:صنعت خودرو سازی در ایران دوره ای طولانی را سپری كرده و امروز صدها هزار نفر در بخش های مختلف این صنعت مشغول به كار هستند

وی خاطر نشان كرد : البته این مسیر نیازمند اصلاحات است و مدیران صنعت خودرو سازی كشور نباید احساس كنند كه محصولات فعلی محصولاتی بی عیب و نقص است كه در اختیار مردم قرار می گیرد. صنعت خودرو سازی زمانی موفق است كه مشتری احساس كند خودرو هایی با استانداردهای بالا و بین المللی سوار شده است.

جهانگیری در ادامه تصریح كرد: اینكه یك شركت معتبر بین المللی با خودرو سازان ایرانی شركت مشترك تاسیس و تولید مشترك می كنند امری بسیار مثبت و نقطه شروع صنعتی شدن در خودرو سازی كشور است.

معاون اول رییس جمهور افزود: باید صنعت قطعه سازی و تولید خودرو در كشور به جایگاهی برسد كه در تولیدات مشترك بخش زیادی از قطعات ایرانی باشد. یكی از جهت گیری هایی كه باید در دولت دوازدهم دنبال شود بهینه سازی مصرف انرژی است چرا كه مصرف انرژی در ایران با هیچ كشوری قابل مقایسه نیست و هم در میان خانوارها، هم در حمل و نقل عمومی و هم در صنعت میزان مصرف انرژی در ایران بسیار بالا است.

کد خبر 77316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha