قطعه سازان به حمایت مجلس و دولت نیاز دارند

پرشین خودرو: برای رساندن خود به جایگاه قبل از سال 90 باید سخت افزار و نرم افزار کاری خود را به روز کنیم و برای این به روز شدن نیازمند حمایت های مسوولان هستیم.

رضا رضایی رییس انجمن قطعه سازان ایران، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، ضمن بیان این مطلب گفت:  در جلسه ای که در مجلس داشتیم به نمایندگان مردم عرض کردم که در ابتدای سال 90 صنعت قطعه سازی کشور دچار آسیب های متعددی شد اما؛ قطعه سازان با افزایش بهره وری و افزایش مهارت های خود این دوران را نیز پشت سر گذاشتند.

وی ادامه داد: در سال های اخیر قطعه سازان خود را به روز کرده اند و از ماشین آلات جدید در چرخه تولید بهره می برند که این مهم باعث توانمند تر شدن این صنعت نسبت به سایر صنایع شده است.

رضایی با اشاره به اینکه باید صنعت قطعه سازی کشور توسط مسوولان حمایت شود گفت: مطمئن هستیم که قطعه سازان با کمی توجه از سوی دولت و مجلس و دریافت کمک برای به روز شدن، می توانند تا 60 درصد از قطعات خودروهای تازه وارد را نیز بومی سازی کنند.

وی با تاکید بر نقش پر رنگ قطعه سازان  در تولید خودروهای جدید خاطرنشان کرد: ما با به توان صنعت قطعه کشور برای رقابت با بزرگان این صنعت در جهان ایمان داریم اما این توان باید با کمک مسوولان تقویت شود.

 

بدهی خودروسازان همیشگی است!

رییس انجمن قطعه سازان ایران در مورد میزان بدهی صنعت خودرو به قطعه سازان گفت: بدهی خودروسازان به قطعه سازان همیشگی است اما در اواخر سال گذشته و اوایل امسال هر دو خودروساز کشور سعی کردند بخشی از این بدهی ها را پرداخت نمایند و در انجام این مهم کمی موفق بودند.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از همکاران بنده در خصوص حساب و کتاب خود با خودروسازان ایرانی به خصوص سایپا مشکل داشته و دارند اما؛ به تغییر روند در نحوه پرداخت ها در سال جاری امیدواریم.

کد خبر 77511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha