عدم تناسب هواپیماهای ای‌تی‌آر با شرایط جوی ایران صحیح نیست

پرشین خودرو: سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، گفت:با توجه به چهارفصل بودن ایران و همچنین داشتن آب و هوای مختلف در استان های گوناگون استفاده از هواپیماهای ای تی ار باید با برنامه ریزی مشخص در شرایط جوی سازگار انجام شود.

به گزارش پرشین خودرو، صدیف بدری  با اشاره به فرود اضطراری یک فروند هواپیمای ای تی آر که در اثر گرما و رطوبت شب گذشته گرگان سیستم سوخت رسانی موتور شماره ۲ آن مختل شده بود، گفت: وجود نقص فنی دلیلی بر مناسب نبودن این هواپیماها نیست، زیرا هواپیماهای جدید هم می توانند دچار نقص شوند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مناسب نبودن هواپیماهای ای تی آر با شرایط جوی ایران صحیح نیست، افزود: شاید این نوع هواپیماها با شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب سازگار نباشد، از این رو می توان این هواپیماها را در شهری که از آب و هوایی بهتری برخوردار است استفاده کرد.

وی ادامه داد: با توجه به چهارفصل بودن ایران و همچنین داشتن آب و هوای مختلف در استان های گوناگون استفاده از هواپیماهای ای تی ار باید با برنامه ریزی مشخص در شرایط جوی سازگار انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، گفت: اینکه هواپیمای ای تی ار به علت نقص فنی فرود اضطراری داشته دلیلی بر کنار گذاشتن آن نیست، زیرا خودروی جدید نیز ممکن است دچار نقص فنی شود.

بررسی قرارداد خرید هواپیمای ای تی ار در کمیسیون عمران مجلس

بدری با اشاره به زمین گیر شدن یکی دیگر از هواپیماهای ای تی ار در فرودگاه مهرآباد، افزود: نصب قطعه ای برای این هواپیما علت زمین گیر شدن آن بوده که پس از ارسال قطعه پروازها از سر گرفته شد، از این رو بدعهدی در ارسال تامین قطعه صورت نگرفته، باید رایزنی برای تسریع در ارسال قطعه صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید ارسال قطعه برای هواپیماهای خریداری شده بدون وقفه انجام شود، تصریح کرد: بررسی قراردادهای هواپیماهای ای تی آر در کمیسیون عمران مجلس برای کاهش زمان ارسال قطعات مورد نیاز در دستور کار است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه باید از خرید هواپیما حمایت شود، ادامه داد: طبق قانون خرید هواپیما باید با تعهد کشور مقابل در جهت تامین قطعات باشد، از این رو هر نوع بدعهدی در این زمینه قابل پذیرش نیست.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: انتظار ما از کشورهای طرف مقابل در خصوص هواپیماهای خریداری شده گارانتی هواپیماها برای چند سال و تامین قطعات آن است تا به این ترتیب مشکلی در این زمینه بروز نکند.

 

کد خبر 77974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha