خودروی پرنده با قابلیت اوج‌گیری و پرواز عمودی+تصاویر  ماشین پرنده جدید

پرشین خودرو: شرکت امریکایی اعلام کرده در حال ساخت خودروی پرنده‌ای است که قابلیت اوج‌گیری و فرود عمودی (VTOL) را داشته باشد.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از دیلی میل، چنین قابلیتی به این سامانه دوسرنشینه امکان پرواز و فرود در هر جایی را بدون نیاز به باند پرواز طولانی می‌دهد.

شرکت هوافضای DeLorean واقع در لس‌آنجلس، نمونه‌های مفهومی این وسیله نقلیه را ارائه داده‌ و امیدوار است ظرف یک سال آینده نمونه اولیه تمام‌سایز آن را ارائه دهد.

این نمونه اولیه طوری، طراحی خواهد شد که تمام برقی باشد و بتواند تا مسافت ۱۲۰ مایل را طی کند. خودرویDR-۷ قادر خواهد بود در ارتفاع‌های بالا کارآیی مناسبی داشته باشد و مانند یک خودروی مسابقه فرمول یک عمل کند.

این فناوری دارای بدنه کامپوزیت خواهد بود و بال‌ها و ساختار صندلی‌های پشت سر هم، وزن آن را برای مانور و سرعت‌های بالا به حداقل می‌رسانند. همچنین، طول این خودرو بیش از ۶ متر و عرض آن حدود ۵.۵ متر خواهد بود و یک جفت بال آن در عقب و یک جفت دیگر در جلو خواهد بود.

هنگام ذخیره برق در حالت فرود، بال‌های این سیستم باز خواهند شد و این موضوع، فرآیند ذخیره‌سازی را ساده خواهد کرد. دو ملخ بزرگ نیز، اوج‌گیری و حرکت رو به جلوی آن را ممکن خواهند کرد و این ملخ‌ها در طول اوج‌گیری به صورت افقی و در حالت پرواز به صورت عمودی خواهند چرخید.

شرکت سازنده دو مدل مفهومی از فناوریDR-۷   را ارائه داده که یکی از آن‌ها دارای طول ۷۵ سانتی‌متر است و دومی هم دو سوم اندازه‌ نمونه نهایی است.

هنوز بهای این خودرو برای بازارهای تجاری مشخص نشده است.  

 
کد خبر 78611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha