استفاده از سیلندر گاز مایع برای سوخت خودرو ممنوع شد

پرشین خودرو: مدیرکل استاندارد بوشهر گفت: به منظور پیشگیری از خطرهای احتمالی استفاده از سیلندر گاز مایع ( ال پی جی) برای سوخت خودرو ممنوع شد.

به گزارش پرشین خودروف، محمد رحیم بهره مند  افزود: استفاده از سیلندرهای گاز مایع همواره خطرهایی را در بر داشته که در این ارتباط اداره کل استاندارد متولی ساماندهی آن شده است.
وی بیان کرد: در این ارتباط اگر مراکز ارائه سیلندر گاز مایع اقدام به سوختگیری خودروها با گاز (ال پی جی) کنند براساس قانون با آنها برخورد می شود.

بهره مند افزود: در مرحله نخست ارتکاب چنین تخلفی تذکر داده می شود و در صورت تکرار متوالی تخلف به ترتیب متحمل جریمه نقدی و حبس می شوند.
وی تاکید کرد: گازمایع سیلندر بطور فقط برای سوخت لوازم خانگی گازسوز است و هر نوع استفاده مستقیم و یا غیر مستقیم (تخلیه گاز سیلندر در مخزن خودرو از طریق واژگون کردن) غیرقانونی است.
بهره مند یادآور شد: استفاده از سیلندر گاز مایع به عنوان سوخت خودرو غیرایمن است و تهدیدی جدی برای مصرف‌‌کنندگان، سرنشینان و شهروندان است.

سوختگیری خودرو از طریق سیلندرهای گاز توسط عامل های موجود به علت انتشار بوی گاز همواره باعث نگرانی شهروندان همجوار مراکز عرضه سیلندرهای گاز مایع است.

ایرنا

کد خبر 78743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha