کد خبر 79564
۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
صنعت قطعه سازی باید احیا شود

پرشین خودرو: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: باید صنعت قطعه سازی با سرمایه‌گذاری جدید و انتقال دانش فنی احیا شود تا بتواند در فرآیند داخلی سازی قطعات خودروهای جدید مشارکت کند.

به گزارش پرشین خودرو، شهرام آزادی اظهار کرد: متاسفانه به غیر از چند قطعه ساز بزرگ که همگام با تکنولوژی روز صنعت قطعا سازی جهان حرکت کردند باقی قطغعه سازان از مشکل تکنولوژی پاینی و بهر وز نبود نماشینآلات تولید رنج میبرند

وی با بیان اینکه طبیعتا این قطعه سازان با این سطح کیفی نمی توانند در فرآیند داخلی سازی خودروها ی جدید مشارکت کنند، خاطر نشان کرد: بنابراین باید با مشارکت با قطعه سازان بین‌المللی نسبت به انتقال فناوری روز به صنعت قطعه سازی اقدام شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: قطعه سازان داخلی برای ارتقای تکنولوژی و کیفیت قطعات تولیدی نیازمند سرمایه‌گذاری جدید به ویژه در حوزه ماشین آلات هستند که البته این شرکت‌ها از منابع مالی لازم برای این کار برخوردار نیستند.

وی افزود: بنابراین باید یا از طریق مشارکت با قطعه سازان مطرح بین‌المللی یا از طریق سیستم بانکی، منابع مالی لازم برای نوسازی خطوط تولید و ارتقای تکنولوژی قطعه سازان داخل تامین شود.

آزادی با بیان اینکه با سطح فعلی صنعت قطعه سازی از نظر مالی و فنی بعید است این شرکتها بتوانند کیفیت کار خود را ارتقا دهند، تصریح کرد: بنابراین بهتر است وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنار مدیریت حضور خودرو سازان بین‌المللی در ایران، برنامه‌ای نیز برای سرمایه‌گذاری در شرکتهای قطعه سازی و ارتقای کیفیت تولیدات این صنعت تهیه و اجرا کند.

کد خبر 79564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha