دولت اعتبار مورد نیاز محور اربعین را تامین کند

رئیس پلیس‌راه استان ایلام گفت: اگر جاده‌های استاندارد داشته باشیم شاهد کاهش چشمگیر بار ترافیکی و حوادث رانندگی و اربعینی منظم خواهیم بود.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ «رضا همتی‌زاده» در مورد وضعیت جاده‌های استان برای اربعین 96، اظهار کرد: از اتمام همایش بزرگ اربعین سال گذشته تاکنون اقدامات خوبی درزمینهٔ های مختلف راه ازجمله تعریض و چهار بنده کردن راه‌های استان و محور اربعین صورت گرفته اما هنوز تکمیل‌نشده‌اند و نیاز به اقدامات جدی‌تری برای بهره‌برداری هستند.
وی بابیان اینکه از مسئولان درخواست داریم پیمانکاران جاده ساز محور اربعین در استان ایلام موردتوجه جدی قرار بگیرند و اعتبار و پول در اختیار آن‌ها قرار دهند تا سریع کار کنند افزود: اگر حمایت جدی از پیمانکارانی که در جاده استان مشغول کار هستند شود تا اربعین بخش بزرگی از مشکلات و جاده‌ای استان رفع مشود.

همتی زاده مهم‌ترین دغدغه مسئولان و پلیس را بحث ترافیک،تردد و مدیریت خودروها زائران دانست و تصریح کرد: اگر جاده‌های استاندارد داشته باشیم شاهد کاهش چشمگیر بار ترافیکی و حوادث رانندگی و اربعینی منظم خواهیم بود.

رئیس پلیس‌راه استان ایلام بابیان اینکه پل هوای و روگذر و زیرگذر میدان ارغوان شهر ایلام تا اربعین امسال تکمیل و مورداستفاده قرار می‌گیرند خاطرنشان کرد: ایجاد این پل هوایی نقش بسیار مهمی در جلوگیری از گره ترافیکی در ورودی شهر ایلام در اربعین دارد.

وی ادامه داد: درزمینهٔ جاده‌سازی و چهار بانده کردن مسیر تردد زائران اربعین از محور حمیل- شباب- ایلام –مهران و اسلام‌آباد- ایوان-ایلام- مهران اقدامات در حال انجام است که امیدواریم تا اربعین تکمیل شود و اگر این مسیرها نرسند قطعاً شاهد گره ترافیکی در اربعین خواهیم بود.

همتی زاده رفع نقاط حادثه‌خیز و نصب اعلائم هشداردهنده در سطح جاده‌های استان را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: از دستگاه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درخواست داریم به این مهم توجه جدی کند چرا اگر اعلائم راهنمایی و رانندگی در سطح جاده‌ها با اندازه کافی باشد قطعاً حوادث رانندگی کمتری رخ خواهد داد.

رئیس پلیس‌راه استان ایلام با تأکید بر اینکه در ایام اربعین نیرو تجهیزات کنترل و پایش جاده‌ای استان در ایلام مستقر می‌شود گفت: یک تخلف رانندگی ممکن است جان و مال مردم را تهدید کند و ضربه جبران‌ناپذیر وارد کند لذا در برخوردها با هیچ‌کسی تعارف نداریم.

وی بابیان اینکه از رانندگان و زائران اربعین درخواست داریم با صبر حوصله رانندگی کنند تا سفری خوش و زیارتی خاطره‌انگیز برای خود خانواده رقم بزنند افزود: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و رعایت سرعت مطمئنه ضامن سلامت جان و مال رانندگان و سرنشینان است.

کد خبر 79817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha