طرح ویژه ترافیکی ایام اربعین حسینی در راههای کشور تهیه و ابلاغ شد

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور ناجا گفت: طرح ویژه ترافیکی در ایام اربعین حسینی به منظور روان سازی تردد ایمن زائران در سطح شهرها و راههای منتهی به پایانه های مهران ، چذابه ، شلمچه و خسروی در استان کرمانشاه تهیه و ابلاع شده و هم اکنون در حال پیاده سازی است.

به گزارش پرشین خودرو، سردار تقی مهری  در پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز افزود: اقدام های زیرساختی در ایام اربعین حسینی با پیشرفت قابل قبول در حال انجام است و تا پیش از شروع حرکت کاروان های زائران اربعین حسینی این زیرساخت های آماده بهره برداری خواهد شد.
وی که به منظور بررسی آخرین وضعیت جاده ها و محورهای منتهی به پایانه چذابه به این منطقه سفر کرده است ضمن ابراز رضایت از روند بهبود جاده های منطقه که هم اکنون با سرعت قابل قبول در حال انجام است افزود: استانداری خوزستان و مجموعه دستگاههای اجرایی گام های خوبی برای آماده همه زیرساخت های لازم تا پیش از اربعین حسینی برداشته اند.
رئیس پلیس راهور ناجا از راه اندازی پایانه موقت مسافری در پایانه مرزی چذابه با برنامه ریزی دقیق تر نسبت به سال گذشته در ایام اربعین حسینی خبر داد و افزود: همه تمهیدات لازم برای بازگشت ایمن زائران به شهرهای خود با استفاده از خدمات پایانه های موقت مسافری اندیشیده شده است.
مهری آمادگی کامل و 100درصدی پلیس راهور را برای اجرای طرح های نظارتی و کنترلی محورهای منتهی به پایانه های مرزی در سه استان ایلام ، خوزستان و کرمانشاه اعلام و پیش بینی کرد در اربعین امسال با برنامه ریزی دقیق تر تردد روان و ایمن تری نسبت به اربعین سال 1395 خواهیم شد.

* چهار خطه کردن محور ایلام به مهران با هدف روان سازی تردد زائران اربعین حسینی

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه طرح چهار خطه کردن محور ایلام به مهران با هدف روان سازی ترافیک و تردد زائران اربعین حسینی در حال انجام است ابراز امیدواری کرد تا پیش از شروع حرکت کاروان های اربعین حسینی این محور چهارخطه زیر بار ترافیک قرار گیرد.
مهری با بیان اینکه در اربعین سال گذشته برای بازگشت زائران از محور مهران به ایلام و کرمانشاه مشکلاتی داشتیم افزود: در اربعین پارسال مشکلات کمتری نسبت به اربعین 1394 در مهران داشتیم ولی امسال مطمئنا شرایط بهتری پیش بینی می کنیم.

* خوزستان کمترین مشکلات ترافیکی و حوادث رانندگی در ایام اربعین حسینی را داشت

رئیس پلیس راهور ناجا در این گفت و گو با بیان اینکه خوزستان و دو محور منتهی به چذابه و شلمچه مشکلات ترافیکی کمتری نسبت به مرز مهران داشتند گفت: امسال با مشارکت مردم اقدام ها و تمهیدات امنیتی و ترافیکی به گونه ای طرح ریزی خواهد شد که کمترین مشکل را برای زائران عزیز داشته باشیم.
به گزارش ایرنا سردار مهری به همراه تیمی از فرماندهان ارشد ناجا به فرماندهی سردار محسن فتحی زاده جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا و فرمانده قرارگاه اربعین حسینی ناجا از روند اجرای طرح های زیرساختی پایانه مرزی چذابه بازدید کرد.
پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر 2 کانون از سه کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی در سال 1395 بود.
در اربعین حسینی حدود 430هزار زائر از پایانه چذابه و 650هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.
روز یکشنبه (دیروز) نشست ستاد اربعین حسینی به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در مرز چذابه برگزار شد و وضعیت طرح های عمرانی در بخش راه ، آب و توقفگاه خودرو در پایانه چذابه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
نشست ستاد اربعین حسینی در 10 ماه گذشته هر سه هفته یک بار به صورت رسمی برپا شده است.
مرزهای شلمچه و چذابه از تیرماه 1382 پس از سرنگونی رژیم بعثی قرار برای تردد زائران دو کشور ایران و عراق و صادرات کالاهای غیرنفتی به این کشور فعال و عملیاتی شد.

ایرنا

کد خبر 79822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha