هزینه 470 میلیارد ریال درحوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان

پرشین خودرو: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان می گوید که امسال برای اجرای طرح های مختلف این اداره کل مبلغ 470 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

به گزارش پرشین خودرو،  مهدی میقانی روز سه شنبه در جلسه شورای حمل و نقل استان گلستان درمحل ایستگاه راه آهن اینچه برون گنبدکاووس، گفت: علاوه بر این، طرح تجهیز راه های اصلی استان به سامانه دوربین های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور درحال انجام است.
وی گفت: در هفته دولت امسال 16 سامانه ثبت تخلفات در راه های اصلی گلستان نصب شد و بقیه راه ها براساس برنامه سازمان راهداری کشور تا پایان سال 98 به این سامانه تجهیز می شوند.
میقانی، هوشمندسازی شبکه حمل و نقل و طرح توزین در حرکت ویژه خودروهای حمل و نقل بار را از دیگر برنامه های این اداره کل ذکر کرد و اظهار داشت: با انجام این طرح، بار خودروها از روی پلاک آن محاسبه می شود و از حمل بار بدون بارنامه جلوگیری می شود.
وی تصریح کرد: درحال حاضر سالانه پنج میلیون و 400 هزار تن بار با بارنامه رسمی در استان گلستان جابجا و حجم قابل توجهی نیز بدون بارنامه جابجا می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: با اجرای طرح هوشمندسازی شبکه حمل و نقل و توزین درحرکت، حجم بارهای با بارنامه به 8 تا 9 میلیون تن در سال افزایش می یابد.
میقانی همچنین با اشاره با عمر بالای ناوگان مینی بوس های این استان با میانگین 30 سال، از پرداخت تسهیلات ویژه با کارمزد 6 درصد برای نوسازی این ناوگان خبر داد.
وی افزود: برای 70 درصد قیمت خودرو، تسهیلات پرداخت می شود که بازپرداخت آن پنج ساله است.
میقانی از خسارت 23 میلیارد ریالی به برخی جاده های گلستان در جریان سیل های 19 و 20 مرداد امسال خبر داد و گفت: عملیات بازسازی این محورها اکنون در دستور کار قرار دارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این جلسه مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 گلستان و سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان و برخی کارشناسان حضور دارند.

کد خبر 79849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha