کد خبر 79909
۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
نیسان گاوی در آمریکا هم ناایمن شناخته شد

پرشین خودرو: هیچ یک از خودروهای بررسی شده در این بررسی توانایی لازم برای به دست آوردن نمره عالی یا (Top Safety Pick Plus) را به دست نیاوردند که یک دلیل عمده آن عدم استفاده از سیستم پیشگیری از تصادف است، در عین حال سیستم روشنایی این خودروها از سطح عملکرد بسیار پایین رنج می برد.

به گزارش پرشین خودرو، آژانس بیمه ایمنی بزرگراه های آمریکا در یک گزارش جدید از میزان امنیت جانی سرنشینان خودروهای پیکاپ و وانت اطلاعات جالبی ارائه کرده است. خبر بد برای طرفداران نیسان این است که مدل فرانتیر بدترین عملکرد ممکن را در بین کل اعضای گروه به ثبت رسانده و همانند پدربزرگش در ایران یک ماشین کشتار جمعی واقعی است! در عین حال بسیاری از خودروهای مطرح بازار از قبیل شورولت کلرادو، جمس کانیون و تویوتا تاکوما عملکرد متوسطی را به ثبت رساندند.
هیچ یک از خودروهای بررسی شده نیز توانایی لازم برای به دست آوردن نمره عالی یا (Top Safety Pick Plus) را به دست نیاوردند که یک دلیل عمده آن عدم استفاده از سیستم پیشگیری از تصادف است، در عین حال سیستم روشنایی این خودروها از سطح عملکرد بسیار پایین رنج می برد.
 
 
نیسان گاوی در آمریکا هم ناایمن شناخته شد

 

در پایان این رتبه بندی که براساس نتایج آزمایش هر خودرو به دست می آید، هیچ یک از خودروهای گروه موفق نشدند حتی نمره خیلی خوب یا (Top Safety Pick) را کسب کنند که این موضوع به معنی فقدان توجه کافی شرکت های سازنده این قبلی وانت ها نسبت به مقوله ایمنی است. البته گیر اصلی اینجا نقص ایمنی بدنه نیست و عدم تجهیز خودروهای این رده به سیستم های مهمی مثل ترمز اضطراری اتوماتیک یا فقدان به کارگیری سامانه های نوین روشنایی در چراغ های جلو و عقب باعث شده تا نمره ایمنی این محصولات کاهش یابد.

 

نیسان گاوی در آمریکا هم ناایمن شناخته شد
 
دو خودروی جمس کانیون و شورولت کلرادو که از اتاق و پلتفورمی یکسان سود می برند در نتایج نهایی تست ها نمراتی مشابه را کسب کردند که زیاد هم عجیب نیست. این دو خودرو نمره ای بالاتر از میانگین را کسب کرده اند که گرچه چندان امیدبخش نیست اما قابل قبول است. در عین حال هر دو مدل دو و نیم درب (King Cab) و چهار درب (Crew Cabنیسان فرانتیر نتایج بسیار بدی در این تست ها به دست آوردند. فرانتیر که از سال 2005 در این حوزه بررسی نشده بود، نشان داد همچنان از مشکلات ساختاری رنج برده و سطح ایمنی مناسبی را به سرنشینان خود ارائه نمی کند. بنا به گزارش موسسه این خودروی ژاپنی نمره ای نزدیک به میانگین را کسب کرده و حتی با وجود ایربگ های پرده ای نیز جراحت شدید پاها و زانوان راننده و سرنشین در تصادفات شدید به وضوح رخ می دهد.
 
 
نیسان گاوی در آمریکا هم ناایمن شناخته شد

 

تویوتا تاکوما خودروی پرفروش دیگر بازار آمریکا اما نتایج نسبتا خوبی از تست های موسسه ایمنی بزرگراه های آمریکا به دست آورده و در سه بخش سقوط، تطابق جزئی و روشنایی توانسته امتیازات بالایی را به ثبت برساند. تویوتا وعده داده برای مدل 2018 تاکوما از ترمزهای اضطراری اتوماتیک و نیز یک سیستم روشنایی جدید استفاده کند.

 

کد خبر 79909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha