ورود ۲ هزار اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تا پایان سال

پرشین خودرو: شهردار تهران از ورود دو هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان عمومی شهر تهران تا پایان سال خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو،  محمدعلی نجفی در حاشیه آیین افتتاحیه نمایشگاه دائمی نقشه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شورای اقتصاد مصوبه‌ای را در خصوص ورود دو هزار دستگاه اتوبوس از مجارستان به ناوگان حمل و نقل عمومی شهرتهران تصویب کرده است.

وی تصریح کرد: این اقدام با مشارکت صنایع داخلی انجام خواهد گرفت و در اختیار اتوبوسرانی قرار می‌گیرد.

شهردار تهران ادامه داد: البته مباحثی از جمله تأمین مالی و همچنین همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت نیاز است که در این زمینه تعاملات لازم صورت بگیرد.

نجفی گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال 2 هزار اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اضافه شود.

وی درباره حضورش در هیئت دولت تصریح کرد: در این خصوص معتقدم که باید توسعه شهری و ملی همزمان با هم و با نظارت دولت انجام گیرد چرا که بالغ بر 76 درصد از مردم در شهرها زندگی می‌کنند و از این جهت حضور شهردار در هیئت دولت مهم است.

شهردار تهران گفت: حضور در هیئت دولت می‌تواند در تصمیمات موثر باشد و نظر شهرداران در سراسر کشور منعکس شود.

نجفی افزود: حضور بنده در هیئت دولت به عنوان نمایندگی از شهر تهران صرفا نیست و از طرف شهرداران سراسر کشور و به ویژه کلان‌شهرها هستم.

وی همچنین به برگزاری جلسه با وزیر‌ آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این جلسه دقایقی دیگر برگزار خواهد شد و مسائلی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شهردار تهران گفت: با توجه به اینکه حدود 15 روز دیگر به آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس باقی نمانده است به این ترتیب جلسه ای را با حضور وزیر آموزش و پرورش ترتیب داده ایم.

نجفی گفت: در این جلسه مسائل مختلفی از جمله مسئله حمل و نقل شهری و ترافیک که همزمان با آغاز سال تحصیلی افزایش خواهد یافت مسائل را بررسی خواهیم یافت.

وی ادامه داد: البته دو هفته پیش جلسه ای با حضور فرمانده راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره آمادگی مجموعه‌ها در آغاز سال تحصیلی برگزار شد که تلاش می‌شود در ابتدای سال تحصیلی ترافیک تأثیر منفی بر تردد شهروندان داشت هباشد.

شهردار تهران افزود: مسئله سرویس مدارس و همچنین علامت دار کردن وسایل نقلیه در این بخش و سایر موارد دیگر مسائلی است که با وزیر آموزش و پرورش درمیان خواهیم گذاشت.

نجفی اضافه کرد: قاعدتا با اشاره به نزدیک شدن به زمان سال تحصیلی جدید چهره شهر در ماه آینده تغییری خواهد داشت و ما خود را برای استقبال از مهرماه آماده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: آماده سازی مدارس یکی از موضوعاتی است که در دستور کار شهرداری قرار گرفته است به طوری که طی روزهای گذشته تعدادی از مدیران آموزش و پرورش با بنده تماس داشته و ابراز رضایت از تغییر رفتار مسئولان شهرداری در کمک به آموزش و پرورش داشتند.

شهردار تهران همچنین از هدفمندکردن کمک‌های شهرداری به مدارس خبر داد و گفت: ما اعتقاد داریم که کمکها باید به صورت هدفمند انجام گیرد و برهمین اساس کمیته مشترکی شکل خواهد گرفت تا نیازهای مدارس شهر تهران لیست برداری شود.

نجفی گفت: در بودجه شهرداری تأکید شده است که 34 میلیارد تومان به مدارس شهر تهران کمک شود علاوه براینکه شهرداران مناطق نیز کمک‌هایی را به مدارس و مناطق خود دارند ضمن اینکه از رقم اشاره شده 50 درصد به آموزش و پرورش داده شده است.

کد خبر 79949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha