کد خبر 80031
۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷
رودستر مرسدس AMG GT C با قدرت بیشتر معرفی شد

پرشین خودرو: نمایشگاه بین المللی فرانکفورت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نمایشگاه‌های خودرویی شناخته می‌شود که آوردگاهی مناسب برای شرکت‌های خودروسازی جهانی است تا آخرین دستاوردهای خود را در آن به نمایش بگذارند.

به گزارش پرشین خودرو، حال در این میان شرکت خودروسازی مرسدس بنز هم قصد دارد جدیدترین کاردستی خود را در فرانکفورت به نمایش بگذارد، به همین دلیل پیشاپیش به معرفی آن پرداخته تا در نمایشگاه فرانکفورت صرفا به نمایش عمومی آن بپردازد.
2 سال پیش بود که جدیدترین پرچم دار مرسدس بنز در سگمنت اسپرت‌ها با نام AMG GT معرفی و بلافاصله جایگزین مرسدس بنز SLS شد و در خرداد ماه سال گذشته نسخه‌ای قوی‌تر از آن با نام AMG GT R رونمایی شد. اما اولین خودروی رودستر آن با اقتباس از مدل‌های پایه، تحت عنوانAMG GT C در شهریورماه سال گذشته رونمایی شد تا جذابیت این برند را به اوج خود برساند که پیش از این در پرشین خودرو مورد بررسی قرار گرفت.
حالا کمپانی خودروسازی مرسدس برای تقویت خانواده خود، یک نسخه جدید آماده کرده است که هم دارای قدرت بیشتری بوده و هم از تجهیزات بیشتری بر روی خود استفاده می‌کند که در ادامه سعی داریم مروری کلی بر روی مشخصات آن در پرشین خودرو داشته باشیم.
اولین و مهم‌ترین بخش این مقاله مربوط به بخش فنی اتومبیل خواهد بود که حالا یک بروزرسانی بزرگ دریافت کرده است، در این خصوص می‌توان گفت که پیش از این بر روی مرسدس بنز AMG GT C درست همانند نسخه استاندارد، از یک پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری BiTurbo استفاده شده بود که با بهبود قدرت 13 اسب بخاری و گشتاور 30 نیوتن متری، می‌توانست نیرویی معادل 469 اسب بخار و گشتاوری معادل 630 نیوتن متر تولید کند که در عمل باعث می‌شد این خودروی رودستر در شتاب گیری همانند برادر کوپه استاندارد خود به زمان 3.9 ثانیه دست پیدا کند.
حال بر روی نسخه‌های جدید مرسدس بنز AMG GT C، شرکت خودروسازی مرسدس بنز از اصلاحات فنی قوی‌ترین محصول خود، یعنی AMG GT R استفاده کرده است تا با استفاده از پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر توربوشارژر به شدت تقویت شده، قادر به تولید حداکثر نیروی 557 اسب بخاری در کنار گشتاور 680 نیوتن متری باشد که برای ثبت زمان 3.7 ثانیه برای شتاب گیری و همچنین ثبت حداکثر سرعت 316 کیلومتر بر ساعت، توسط یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه مجهز به شیفترهای پشت فرمان و یک دیفرانسیل الکترونیکی بر روی محورهای عقب مدیریت می‌شود.
همانند GT R کوپه، برای رودستر AMG GT C هم از یک سیستم فرمان‌پذیر چرخ‌های عقب استفاده شده و در کنار آن، گلگیرهای عقب هم به مقدار اندکی گسترده‌تر شده‌اند تا جوابگوی رینگ و لاستیک‌های بزرگ‌تر اتومبیل برای تحمل فشار بیشتر پیشرانه باشند. برای انتقال قدرت این ماشین نیز همانطور که گفتیم، از یک جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه کمک گرفته شده که نسبت دنده بالاتری در مقایسه با مدل‌های کوپه استاندارد دارد.

کد خبر 80031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha