شاسی بلند مفهومی ب.ام.و X7 رونمایی شد

پرشین خودرو: بعد از انتشار تصاویر جاسوسی بسیار زیاد از نمونه‌های اولیه و در حال تست، کمپانی خودروسازی BMW در نهایت جدیدترین عضو خانواده شاسی بلندهای خود، یعنی شاسی بلند X7 را در قالب یک طرح کانسپت رونمایی کرد که نمایش عمومی آن و ارائه اطلاعات تکمیلی آن در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان انجام خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، این شاسی بلند مفهومی BMW که با نام کامل " X7 iPerformance" معرفی شده است، یک خودروی شاسی بلند سایز بزرگ با 3 ردیف صندلی و در مجموع 6 صندلی برای سرنشینان بزرگسال خواهد بود و همانطور که انتظار می‌رفت، در طراحی ظاهری آن از الگوهای آشنا استفاده شده است. به عنوان مثال جلوپنجره مشبک این خودرو که با سنت همیشگی BMW به صورت کلیوی شکل ساخته شده است، اما در کل با وجود چراغ‌های پیشرفته و کشیده با مردمک‌های آبی رنگ در قسمت جلو، مجموعه سپری حجیم با قالب گیری ورودی‌های بزرگ هوا در اطراف آن، طراحی رینگ و لاستیک‌های بزرگ بر روی چرخ‌ها و...، می‌توان یک طراحی بسیار خوب را برای شاسی بلند X7 متصور شد که با رسیدن به مرحله نهایی و آماده شدن برای تولید، قطعا طراحی ظاهری آن بهتر و واقعی‌تر خواهد شد.
در داخل کابین یک طراحی بسیار بهتر از خارج را شاهد هستیم، بویژه سقف کاملا شیشه‌ای اتومبیل که می‌تواند یک فضای آرام بخش در شب برای مسافران خود ایجاد کند. به طور کلی در فضای داخل کابین از 6 صندلی مسافر در 3 ردیف استفاده شده است که طراحی داشبورد و کنسول مرکزی آن می‌تواند تاحدودی شبیه به خودروی BMW سری 8 توصیف شود، اما نکته جالب آن می‌تواند غربیلک فرمان D کات اتومبیل باشد که حتی کلیدهای روی آن شبیه به محصولات مرسدس بنز طراحی شده است.
در خصوص مشخصات فنی این اتومبیل هم پیش از این شایعه شده بود که شرکت سازنده از یک پیشرانه سلول سوختی و یا هیدروژنی بر روی X7 استفاده خواهد کرد، اما می‌بینیم که این طور نیست و شرکت خودروسازی BMW بر روی مدل‌های استاندارد این خودرو از یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی استفاده کرده است که متشکل از یک موتور الکتریکی به همراه باتری‌های لیتیوم یون 9.2 کیلووات ساعت و همچنین یک موتور درون سوز چهار سیلندر توربوشارژر است که فعلا اطلاعات دقیقی از عملکرد و یا قدرت خروجی آن ارائه نشده است.
علاوه بر این، گفته می‌شود که از 3 نوع پیشرانه مختلف بر روی شاسی بلند X7 استفاده خواهد شد که به ترتیب شامل موتور 3 لیتری توئین پاور شش سیلندر با خروجی قدرت 335 اسب بخار، پیشرانه 4.2 لیتری هشت سیلندر توربوشارژر با خروجی قدرت 445 اسب بخار و همچنین در پایان شامل یک پیشرانه دیزلی 40D خواهد شد که فعلا اطلاعات دقیقی از آن ارائه نشده است.
چند ساعت پیش BMW اعلام کرد که یک محصول بزرگ به نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان خواهد آمد و بلافاصله پس از این حرف، خودروی شاسی بلند X7 را در قالب یک طرح مفهومی رونمایی کرد تا در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت شاهد رونمایی کامل و ارائه مشخصات آن به مخاطبان باشیم.
هرچند این خودرو یک پروژه کانسپت بوده و به نظر نمی‌رسد که سیستم‌های محرک پیش بینی شده برای آنان دائمی باشد و ممکن است که در آینده و رسیدن به مرحله نهایی متحمل یکسری تغییرات اساسی شود، اما امروز در این مقاله مروری کلی بر روی اطلاعات ارائه شده از این خودروی شاسی بلند باواریایی خواهیم داشت که حالا به عنوان بزرگ‌ترین عضو خانواده سری X با کد 7 شناخته می‌شود، هرچند کمپانی خودروسازی BMW چیزی حدود 1 دهه در حال تلاش و بررسی نمونه‌های اولیه است تا خودروی X7 را به خانواده خود اضافه کند.
پروژه X7 که با نام کامل " X7 iPerformance" معرفی شده است، همانطور که انتظار می‌رفت در ابعاد و اندازه خود بزرگ‌تر از شاسی بلند X6 خواهد بود و طراحی ظریف و قدرتمند آن می‌تواند مخاطبان زیادی را به خود جلب کند، اما این طراحی تنها یک پروژه کانسپت خواهد بود و برای رسیدن به مرحله نهایی و آماده شدن برای تولید، باید یکسری تغییرات اساسی به خود ببیند که نمونه آن می‌تواند رینگ و لاستیک‌های بسیار بزرگ براق و یا جلوپنجره بسیار بزرگ اتومبیل باشد که برای رسیدن به مرحله نهایی نیاز به ایجاد یکسری تغییرات بر روی آنان خواهد بود تا یک طراحی معقول و زیباتر به دست آید.
یکی از مشخصه‌های اصلی این خودرو در داخل کابین ، می‌تواند غربیلک فرمان آن باشد که دارای کنترل کننده‌های الهام گرفته شده از محصولات مرسدس بنز هستند، اما بسیاری از سوئیچ‌ها و صفحه نمایشگر طرحی شده برای X7 نزدیک به آن چیزی هستند که در خودروی بی.ام.و سری 8 شاهد آنان هستیم. علاوه بر این در بازار مصرف، بدیهی است که خودروی شاسی بلند X7 یک رقیب اصلی برای مرسدس بنز GLS باشد، به همین دلیل طرح مفهومی X7 با سه ردیف صندلی معرفی شده است.
شاید خوب، شاید بد، شرکت خودروسازی BMW اعلام کرده است که برای تامین انرژی حرکتی این خودرو در نسخه‌های استاندارد، تنها از یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی استفاده خواهد شد که به احتمال زیاد متشکل از یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژر و یک موتور الکتریکی خواهد بود که نیروی خود را از باتری‌های لیتیوم یونی 9.2 کیلووات ساعت تامین می‌کند. هرچند پیش بینی می‌شود که از یک پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر و همچنین یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی هم بر روی این خودرو استفاده شود.

خودروهای ب.ام.و را می توانید با گارانتی و خدمات پس از فروش پرشیا خودرو به عنوان عامل فروش ب.ام.و در ایران با 22 شعبه در سراسر کشور تهیه کنید

کد خبر 80033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha