حراج پورشه 993 کلاسیک، به قیمت یک میلیون دلار

پرشین خودرو: سری 993 از پورشه 911، همیشه مورد ستایش طرفداران خودروهای اسپرت بوده است؛ چراکه آخرین نسل از پورشه‌های هواخنک محسوب می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت خودروسازی پورشه فقط ۱۶۱ دستگاه از نسخه‌ی جاده‌ای سری 993 مدل 911 GT2 ساخته است؛ این نسخه به‌عنوان آخرین مدل هوا‌خنک، به قیمت بسیار بالایی در بازار خودروهای دست دوم خرید و فروش می‌شود.

1996 Porsche 911 GT2

به‌عنوان مثال، شرکت حراجی خصوصی RM که در حوزه‌ی بازسازی، مشاوره و مزایده‌ی خودرو فعالیت دارد، اخیراً یک دستگاه پورشه 911 GT2 نسل 993 به رنگ سیاه را به قیمت ۱ میلیون و ۱۵ هزار و ۷۵۰ دلار به فروش رسانده است. اما پورشه 911 GT2 RS مدل ۲۰۱۸ با قیمت پایه ۲۹۴ هزار و ۲۵۰ دلار فروخته می‌شود؛ در واقع با این قیمت، می‌توان سه دستگاه پورشه 911 GT2 RS مدل ۲۰۱۸ خرید و مقداری از این مبلغ را هم پس‌انداز کرد.

همانند مدل‌های امروزی پورشه، GT2 نسل قدیمی نیز محور عقب است که در مقایسه با نسخه‌ی تمام چرخ محرک توربو، وزن کمتری دارد. همچنین این مدل با بهره‌گیری از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی توربو به حجم ۳.۶ لیتر، ۴۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. گلگیرهای برجسته‌ی پیچ‌شده از مدل کاررا RS گرفته شده‌اند.

1996 Porsche 911 GT2

در فضای داخلی نیز تجهیزات لوکسی (برای آن دوره) مانند تهویه هوا، پنجره‌های برقی و چرم سیاه رنگ، وجود دارد.مدلی که به مزایده گذاشته شده است، فقط ۱۸ هزار کیلومتر کارکرد دارد. این خودرو به مدت ۱۹ سال از  ۱۹۹۶ در اختیار مالک اول آن بوده است. البته در سال ۱۹۹۹ در پیست نوربرگ‌رینگ تصادف می‌کند که برای تعمیرات، به شرکت پورشه فرستاده می‌شود. پس از تعمیرات اساسی، GT2 فقط ۳ هزار کیلومتر مسافت طی کرده است.

شرکت RM ارزش این خودرو را ۸۸۵ هزار تا ۹۸۰ هزار دلار برآورد کرده بود؛ اما با قیمتی بیش از ۱ میلیون دلار به فروش رفت. به نظر می‌رسد پورشه‌های 911 هوا‌خنک، به‌خصوص نسخه‌های کمیاب آن، هنوز هم ارزش بالایی دارند.

 

زومیت

کد خبر 80060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha