کد خبر 80359
۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
نوسازی بازار خودرو و تهدید صنعت قطعه

پرشین خودرو: ورود خودروهای جدید برای نوسازی بازار منجر به خروج خودروهای قدیمی از چرخه تولید شده است که باعث آسیب به صنعت قطعه می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، هدر رفتن ثروت ملی در این بحث مسئله دیگری است که باید در تصمیم‌گیری‌ها به آن توجه داشت زیرا بخش زیادی از این خودروها همچنان می‌توانند استانداردهای محیط‌زیست را پاس کنند. اگر خودروهای قدیمی با فناوری‌های نوین تولید شوند در حالی که تغییراتی در ساختار و طراحی آنها به‌وجود نیاید مانع ضرر و آسیب به قطعه‌سازان و سرمایه ملی خواهد شد.
درحال‌حاضر ۸۰ تا ۹۰درصد از قطعات خودروهای قدیمی در داخل تولید می‌شود که با خروج آنها از چرخه تولید صنعتگران متحمل زیان‌های بسیاری می‌شوند. بنابراین بهتر است به‌جای خروج این خودروها از چرخه تولید اقدام به روزآمدی تجهیزات و قطعات آنها کرد. خروج خودروها اقدامی غیرکارشناسانه است و مسئولان قبل از اعمال چنین تصمیم‌هایی باید به‌طور دقیق آن را موردبررسی قرار دهند.
صنعت خودرو و قطعه نیازمند بروزرسانی و حفظ پویایی مداوم است اما درحال‌حاضر اقدامی در این راستا از سوی این تولیدکنندگان انجام نشده و با توجه به این مسئله می‌توان به‌جای خروج خودروهای قدیمی از چرخه تولید سیاستی در جهت حفظ سرمایه ملی و تغییر در ساختار تولید و طراحی این خودروها در پیش گرفت تا به قطعه‌سازان آسیبی نرسد.
ضروری است برای نوسازی بازار خودرو، مدل‌های قدیمی به‌تدریج از چرخه تولید خارج شوند تا حجم سفارش‌های قطعه‌سازان دچار افت ناگهانی نشود و آنها نیز بتوانند از ۴۰درصد ساخت داخل با فاصله زمانی کوتاه به ۷۰ تا ۸۰درصد برسند.
این نیز مستلزم حمایت خودروسازان از زیرمجموعه‌های خود بوده؛ درخواستی که تولیدکنندگان فعال در صنعت قطعه از نهادها و سازمان‌های مرتبط با موضوع دارند. خروج قطعه‌سازان از صحنه تولید برای صنعت و اقتصاد کلان کشور نامطلوب بوده زیرا یکی از بخش‌های کمک‌کننده برای خودکفایی صنعت قطعه است.

علی اکبر جوان‌روح - فعال صنعت قطعه کشور

کد خبر 80359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha