نجفی برنامه های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک را اعلام کرد

پرشین خودرو: شهردار تهران گفت:برای کنترل اساسی ترافیک باید تامین واگن و تهیه و تولید اتوبوس‌های جدید و تجهیز خمل و نقل عمومی در برنامه قرار بگیرد.

به گزارش  پرشین خودرو، محمدعلی نجفی شهردار تهران در حاشیه مراسم نواختن زنگ دانش‌آموز شهید در بهشت زهرا(س) اظهار کرد: مراسم نواختن زنگ شهیدان دانش‌آموز سنت حسنه‌ای است که روز اول مهر ماه در بهشت زهرا (س) اجرا می‌شود و یک حرکت سمبلیکی محسوب می شود که تاثیرگذاری فراوانی بر روی دانش‌آموزان دارد.

وی ادامه داد: حدود 36 هزار شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب شده که هر کدام از این شهدا می‌تواند الگو و اسوه‌ای خاص برای همه دانش‌آموزان باشند.

نجفی ادامه داد: ما امروز اول مهر در جریان مسائل بازگشایی مدارس و از جمله حمل و نقل ترافیک تهران که با ترددهای تقریبی به بیش از 16 درصد افزایش می‌یابد قرار گرفته ایم و خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های انجام شده از سوی شهرداری، آموزش و پرورش و پلیس راهور روز خوبی از نظر نظم و انضباط و ترافیک پشت سر گذاشتیم و از شهروندان تهرانی تشکر می‌کنیم که خودشان را برای همکاری با موضوع ترافیک آماده کرده بودند.

وی با اشاره به برگزاری چهار جلسه با مسئولان آموزش و پرورش بیان کرد: جلسات خوبی را با آموزش و پرورش داشتیم و به شهرداران مناطق تهران توصیه کردم از هیچ کمکی برای مدارس دریغ نکنند تا آنها برای شروع سال تحصیلی مشکلی نداشته باشند و خوشبختانه گزارش هایی که از خود آموزش و پرورش به من رسید نشان می‌دهد که شهرداران مناطق و نواحی از جهات گوناگون مثل زیباسازی محیط بیرون و تجهیز محیط درون مدارس کمک کردند.

شهردار تهران با اشاره به برنامه‌های خوب پلیس راهور بیان کرد: برای اولین بار به صورت آزمایشی در مناطق چهار و هشت تهران اتوبوس‌های خاصی برای مدارس قرار دادیم که دانش‌آموزان امروز توانستند به صورت نیم بها سوار این اتوبوس شوند و به مدرسه بروند و پلیس راهور نیز تدابیر لازم برای جلوگیری از ترافیک را با تمام ظرفیت‌های خود اتخاذ کرد.

وی ادامه داد: در همه میادین پر ترافیک برنامه‌های ویژه از نظر افزایش تاکسی و اتوبوس و کنترل حوادث و اتفاقاتی که ممکن بود ایجاد ترافیک کند پیش‌بینی شد.

نجفی با بیان اینکه برای کنترل اساسی ترافیک باید حمل و نقل عمومی را تجهیز کنیم، ادامه داد: این تجهیز اعم از تامین واگن و تهیه و تولید اتوبوس‌های جدید است که به سرعت قابل اجرا نیست و باید در زمان‌بندی میان‌مدت انجام شود.

وی تصریح کرد: مهمتر از نکاتی که عرض کردم بالا بردن فرهنگ رانندگی و ترافیکی در حل معضل ترافیک بیشترین تاثیر را دارد و همکاری شهروندان و پایبندی آنها به ضوابط و مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت حقوق یکدیگر می‌تواند باعث کاهش ترافیک شود و باعث تاسف است که در جامعه‌ای با تمدن و فرهنگ بالا و ارزش‌های دینی بی‌نظیر در این مورد در فرهنگ رانندگی و ترافیکی ضعف داریم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم به برکت تقارن ایام سال تحصیلی با محرم تا پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز سال خوبی را پشت سر بگذارند و به خصوص امیدواریم آموزه‌های امام حسین (ع) امسال بیش از گذشته در مدارس و دانشگاه‌ها ترویج یابد.

نجفی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه امروز چگونه می‌توانید ارزش‌های دفاع مقدس را به دانش‌آموزانی که در آن دوران حضور نداشتند انتقال دهید، پاسخ داد: برای اشاعه فرهنگ ناب مکتب امام حسین (ع) و ارزش‌های دفاع مقدس مسئله آگاهی‌بخشی و فعالیت‌های فرهنگی بسیار مهم است که در این خصوص دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی آموزش و پرورش می‌توانند بسیار موثر باشند و شور و شعور حسینی را در دانشگاه ها گسترش دهند.

کد خبر 81071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha