هند صدرنشین جدول مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا

پرشین خودرو: هند در سال ۲۰۱۵ با ثبت نزدیک به ۲.۵ میلیون مورد فوت در صدر جدول مرگ و میر های ناشی از آلودگی هوا قرار گرفت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از میزان، روز جمعه در گزارشی درباره هوای بسیار آلوده دهلی نو که به دنبال آتش بازی ها و ترقه بازی های جشن دیوالی حاصل شده است، نوشت: بر اساس ارزیابی مراکز پزشکی بین المللی، هند در سال ۲۰۱۵ در رابطه با شمار مرگ و میر ناشی از بیماری های مرتبط با آلودگی هوا رتبه نخست جهانی را کسب کرده است.

به نوشته این تارنمای خبری، در نتیجه استفاده مفرط از ترقه و آتش بازی به مناسبت عید مذهبی هندوها که دیوالی خوانده می شود، روز جمعه در دهلی نو پایتخت هند پاکی هوا  درجه39 ثبت شده است.

بنا بر تحقیقاتی که نتایج اولیه آنها در مجله پزشکی لانست چاپ شده است در سال ۲۰۱۵ آلودگی هوا در سراسر جهان باعث مرگ بیش از ۹ میلیون نفر شده است که سه برابر مجموع میزان مرگ و میر به خاطر ایدز، سل و مالاریا می باشد.

کشور چین با ثبت ۱.۸ میلیون مورد مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در سال ۲۰۱۵ در رتبه بعد از هند قرار دارد.

این پژوهش با اشاره به اینکه بیشترین موارد مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در کشورهای در حال رشد مانند هند، چین، پاکستان، بنگلادش، ماداگاسکار و کنیا رخ داده است، دلیل آن را رشد نا همگون قوانین مربوط به محیط زیست در این کشورها دانست که هماهنگ با توسعه اقتصادی و صنعتی پیشرفت نکرده اند.

مقامات وزارت بهداشت هند با مشاهده این آمار اعلام کرده اند اکنون زمان آن رسیده است که هند از خواب بیدار شده و راه حل های خلاقانه ای برای این مشکل بیابد.

کد خبر 82789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha