1000 دستگاه خودرو پلاک تعمیری گرفته اند

رئیس پلیس راهور پایتخت از اعمال قانون 50هزار دستگاه خودروی فاقد معاینه فنی خبر داد و گفت: همچنین طی 10 روز گذشته 1000 دستگاه خودرو پلاک تعمیری گرفته‌اند.

به گزارش پرشین خودرو،به نقل از آنا سردار محمدرضا مهماندار ، با اشاره به اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه‌فنی اظهار کرد: علی‌رغم اینکه در طول سال بحث آلودگی هوا به دلیل کلانشهر بودن پایتخت مطرح است و پلیس این طرح را به صورت مستمر اجرا می‌کند، اما به دلیل قرار گرفتن در نیمه دوم سال که بحث آلودگی بیشتر خود را نشان می‌دهد و اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی را از هفته گذشته در تهران اجرا کردیم.
وی با بیان اینکه ماموران پلیس راهور این طرح را به صورت مستمر در 10 روز گذشته اجرا کرده‌اند، افزود: این طرح با قوت و شدت تمام به صورت شبانه‌روزی در دست اجراست و در این طرح به کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، خودروهای سواری، وانت‌بارها و هر وسیله نقلیه‌ای که حتی مربوط به سازمان‌ها بوده از رصد پلیس در امان نمانده است.
رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه طی 10 روز گذشته شاهد افزایش 30 درصدی مراجعه شهروندان به مراکز معاینه فنی بوده‌ایم، اضافه کرد: این نشان می‌دهد که برخورد پلیس با افراد فاقد معاینه فنی گروه دیگری را که تا این لحظه اقدام به اخذ معاینه فنی نکرده‌ بودند برای انجام این کار ترغیب کرده است تا مورد جریمه و اعمال قانون پلیس قرار نگیرند.
مهماندار با بیان اینکه بیش از هزار دستگاه خودرو اعم از کامیون، اتوبوس، وانت و سواری پلاک تعمیری دریافت کرده‌اند، گفت: این خودروها اجازه تردد ندارند تا زمانی که کار تعمیر خودروی خود را انجام دهند و سپس به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده و معاینه فنی اخذ کنند. این افراد مجددا باید به پلیس مراجعه کنند و در صورتی که پلیس تشخیص داد خودروهای آنها دیگر آلوده‌کننده نیست، پلاک اصلی آنها بازگردانده می‌شود.

رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه بیش از 50 هزار دستگاه خودرو غیر از مواردی که توسط دوربین‌ها جریمه شده‌اند، اعمال قانون شده‌اند، عنوان کرد: ماموران پلیس راهور به صورت رندوم این خودروها را انتخاب کرده و این تعداد خودرو نیز به دلیل اینکه فاقد معاینه فنی بوده‌اند، از سوی پلیس جریمه شده‌اند.
مهماندار اظهار امیدواری کرد: در ادامه کار شهروندان تهرانی به ویژه مالکین خودروها برای دریافت معاینه فنی به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند، زیرا معاینه فنی در بحث کاهش آلودگی هوا بسیار موثر است.
رئیس پلیس پایتخت درخواست کرد: افرادی که خودروهایشان دودزا است به صورت داوطلبانه و قبل از اینکه توسط پلیس شناسایی شوند نسبت به رفع نقص فنی خودرویشان اقدام کنند.
مهماندار با بیان اینکه این طرح در 62 نقطه تهران در حال انجام است، تصریح کرد: این طرح همچنان ادامه دارد و شب‌ها بررسی معاینه فنی کامیون‌ها به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد. زیرا در روزهای عادی از ساعت 10 شب به بعد عبور کامیون‌ها در تهران آزاد است، طبیعی است که ورود کامیون‌ها و میزان آلودگی که آنها ایجاد می‌کنند بسیار در آلودگی هوا موثر است. کامیون‌های دودزا نیز همانند سایر خودروها پلاک تعمیری دریافت می‌کنند و اجازه تردد در پایتخت را نخواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای برخورد با موتورسیکلت‌ها هم برنامه‌ای در دستور کار پلیس راهور پایتخت قرار دارد یا خیر، توضیح داد: طرح جامعی با مشارکت همه دستگاه‌ها تهیه شده و به زودی بحث ساماندهی موتورسیکلت‌سواران در پایتخت اجرایی می‌شود، اما در حال حاضر موضوع برخورد با موتورسیکلت‌سواران دودزا هم در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 82901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha