لازم الاجرا بودن بخشنامه های فروش خودروسازان در نمایندگی ها

پرشین خودرو: نمایندگان رسمی خودروسازان اجازه ندارند قیمت محصولی را که نمایندگی می کنند، افزایش دهند و با قیمتی بالاتر عرضه نمایند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بحث فعالیت موازی نمایندگان خودرویی در بازار خودرو در روزهای اخیر سوژه خبرنگاران ما قرار گرفته است و در اولین اقدام با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این خصوص گفت وگو شد و وی نیز به شدت از وقوع احتمالی چنین اعمالی در میان نمایندگان سایپا ابراز ناراحتی کرد و هشدار داد که در صورت دریافت گزارش، پروانه نمایندگی متخلف لغو خواهد شد.

اما در ادامه این بحث قرار است به سراغ کارشناسان و مدیران فعلی و اسبق حوزه فروش در شرکت های خودروسازی ایرانی رفته و نظر ایشان را جویا شویم.
 

بخشنامه های فروش خودروسازان، نمایندگی ها،  نمایندگان رسمی خودروسازان

 

فرامرز طاهری مدیر سابق فروش و بازاریابی شرکت سایپا در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، در خصوص نحوه قیمت گذاری خودرو در بازارهای رسمی گفت: فروش خودروهای وارداتی بر اساس قیمت هایی که نماینده واردکننده اعلام می کند انجام می شود اما در مورد خودروهای داخلی قیمت گذاری بر اساس ضوابط سازمان حمایت و شورای رقابت انجام می شود و هر افزایش قیمتی به مصوبه و مجوز نیاز دارد.

وی ادامه داد: بر اساس تمام قوانین تجاری کشور، نمایندگان رسمی خودروسازان اجازه ندارند قیمت محصولی را که نمایندگی می کنند، افزایش دهند و با قیمتی بالاتر عرضه نمایند.

طاهری تاکید کرد: نماینده رسمی باید خودرو را با قیمت مصوب شرکت مادر که به وی ابلاغ می شود و در دسترس مردم نیز قرار دارد؛ به فروش برساند و هیچ مجوزی برای قیمت گذاری خودسرانه ندارد.

وی اظهار داشت: البته این امکان وجود دارد که چنین حرکتی را انجام دهند و جدای از سهمیه و سبد شرکتی، به عنوان یک خریدار معمولی خودروهای مورد نظرشان را تهیه و با قیمت بالاتر عرضه کنند که احتمالش بسیار کم است زیرا شرکت های مادر چنین اجازه ای به نمایندگان خود نمی دهند.

این مدیر سابق بخش فروش سایپا افزود: در زمان مدیرت بنده چنانچه چنین اتفاقی رخ می داد به شدت با آن برخورد می شد زیرا این اتفاق به برند اصلی لطمه می زند و فکر نمی کنم در هیچ مقطعی چنین مجوزی برای نمایندگان برندهای داخلی صادر شده باشد.

کد خبر 96235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha