کد خبر 96982
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹
مرگ به سبک واقعیت مجازی

پرشین خودرو: یک سیستم واقعیت مجازی مرگ را شبیه‌سازی می‌کند و تجربه روح خارج از بدن را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از DailyMail، سیستم مذکور با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی، تجربه روح خارج از بدن را شبیه‌سازی می‌کند. سازنده این تکنولوژی ادعا می‌کند که این امر به کاربران اجازه می‌دهد بدون آن که واقعا بمیرند، مرگ را تجربه کنند.

«Outrospectre» برای درمان بیمارانی طراحی شده است که حالت روانی پایدار ندارند و به آنها اجازه می‌دهد که حس مرگ را تجربه کنند. دانشمندان امیدوارند مقابله با مرگ و آشنا شدن با حس مردن، اثرات آسیب حقیقی وارده به بیمار را کاهش دهد.

فرانک کولکمن، طراح هلندی، این دستگاه تجربی را ساخته است. وی به جای استفاده از گرافیک برای ایجاد دنیای مجازی، از گجتی بهره گرفته است که از دنیای واقعی فیلمبرداری می‌کند.

بیمار روبه‌روی یک سر رباتیک می‌ایستد؛ این سر که در هر چشم به یک دوربین سه‌بعدی مجهز است، روی یک ریل قرار دارد و به جلو و عقب حرکت می‌کند. سپس کاربر یک هدست واقعیت مجازی می‌پوشد و وقتی دوربین از کاربر فاصله می‌گیرد، می‌تواند خود را ببیند که از بدنش دور می‌شود.

مرگ مجازی


چهار مورد از پنج نفری که این دستگاه را امتحان کردند، می‌گویند که آنها حس کردند که به طور فیزیکی حرکت کرده‌اند یا در مکان دیگری حضور داشته‌اند.

کولکمن در این باره می‌گوید: «ترس و تجربه مرگ موضوعی است که کم‌تر به آن توجه شده است. اگر شروع به درمان استرس و ترس از مرگ خود کنیم، می‌تواند منجر به آسان‌تر شدن فرآیند مردن شود».

وی در ادامه افزود: «در دنیای در حال توسعه، اکثر مردمی که در بیمارستان یا خانه سالمندان می‌میرند، مرگ را تبدیل به یک تجربه پزشکی می‌کنند اما پزشکان برای نجات جان انسان‌ها آموزش دیده‌اند نه برای کشتن آنها».

این سر رباتیک می‌تواند حرکت کند بنابراین وقتی کاربر هدست واقعیت مجازی را می‌پوشد، می‌تواند به اطراف نگاه کند. این دستگاه رباتیک مجهز به میکروفن است و کاربر می‌تواند از هدفون هم استفاده کند که امر بدین معناست که قادر به شنیدن صداهای اطراف هم هستند.

برای افزودن یک عنصر فیزیکی به این تجربه، یک چکش هر چند ثانیه یک بار به سینه کاربر ضربه می‌زند تا تپش قلب را تقلید کند. همچنین یک آینه در انتهای مسیر قرار دارد که بازتابی از حالت رباتیک را به کاربر نشان می‌دهد تا ایجاد توهم کند.

کد خبر 96982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha