پروژه ترافیکی محور میدان امام حسین (ع) فراموش شده است

پرشین خودرو: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: پروژه ترافیکی محور میدان امام حسین(ع) که امروز به یکی از مسائل اساسی جامعه شهری در تهران تبدیل شده است، به گونه ای مشمول مرور زمان شده که گویی مردم و مسئولان شهری عواقب آن را فراموش کرده‌اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، محمد جواد حق شناس- رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در جلسه مشترک کمیسیون های عمران و حمل و نقل، و فرهنگی و اجتماعی که با موضوع مسائل فرهنگی و اجتماعی حوزه حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تشکیل شده بود مطرح کرد: پروژه ترافیکی محور میدان امام حسین که امروز به یکی از مسائل اساسی جامعه شهری در تهران تبدیل شده است، به گونه ای مشمول مرور زمان شده که گویی مردم و مسئولان شهری عواقب آن را فراموش کرده اند. کمیسیون فرهنگی و اجتماعی آماده هر گونه همکاری با کمیسیون عمران و حمل و نقل و معاونت های مربوطه شهرداری برای رفع مسائل محور مذکور است.



وی افزود: نسبت فرهنگ با دیگر حوزه‌های حیات جمعی در شهر، نسبت ملات و آجر است. فرهنگ نقش پیوند دهندگی و پایدار کنندگی میان دیگر حوزه های حیات جمعی که سخت افزاری هستند را داراست. با این حال در شهرداری تهران در تنطیم بودجه سال ۹۷ نسبت به حوزه فرهنگی بی مهری شد و شاهد کاهش ۲۴ درصدی بودجه فرهنگی و اجتماعی شهر نسبت به سال قبل بودیم.


میدان امام حسین


حق شناس اضافه کرد: با این حال در تبصره ۲۶ بودجه سال ۱۳۹۷ معین شد که ۳.۵ درصد از بودجه عمرانی شهرداری به آموزش شهروندی در حوزه های ماموریتی شهرداری تهران اختصاص یابد. مطابق تبصره مذکور می بایست آیین نامه اجرایی آن ظرف مدت 2 ماه از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا ارسال می شد که با گذشت بیش از ۴ ماه از سال هنوز این آیین نامه به شورا ارسال نشده است که از این بابت از حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی گله مندیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بیان کرد: موضوع دیگر بحث اعتبارات آموزش ترافیک است که در اختیار معاونت حمل و نقل و مناطق قرار دارد و شورا و کمیسیون فرهنگی نسبت به عملکرد آن با گذشت ۴ ماه از سال، گزارش و اطلاعی ندارد. کمیسیون فرهنگی و اجتماعی این آمادگی را دارد که با همکاری کمیسیون حمل و نقل این نظارت را صورت دهد.

وی افزود: موضوع آخری که باید به آن اشاره کنم، اهمیت مسئله ترافیک و نقش فضاهای قابل احصای فرهنگی در کاهش ترافیک است. مسئله‌ای که اتلاف وقت، اتلاف انرژی و هزینه‌های متعددی را به شهر و شهروندان تحمیل می‌کند. سوال من از شهرداری تهران این است که ما برای زمان‌هایی که مردم در حمل و نقل شهری به سر می‌برند، تا کنون چه کردیم و برای آینده چه برنامه‌ای داریم؟ ترافیک، گرچه در ظاهر تهدید به نظر می‌رسد، اما به واقع ظرفیت و فرصت عظیمی در مقابل ما قرار داده است.

حق شناس در پایان با ذکر مثالی از عملکرد مترو لندن در این باره گفت: در شهر لندن روزنامه ای به نام مترو وجود دارد که روزانه ۳ میلیون تیراژ و توزیع در شبکه مترو این شهر داشته و با جذب تبلیغات توانسته هم برای مدیریت شهری درآمد ایجاد کند، هم با تولید و توزیع محتوای مورد نیاز شهروندان، آموزش فراگیر در سطح شهر به وجود آورد. ما در تهران نیز می توانیم از این نمونه های موفق الگو گرفته و آن ها را اجرایی کنیم.

کد خبر 99227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha