آمادگی ۱۲ هزار اتوبوس برای ارائه خدمات به زائران اربعین

پرشین خودرو: نشست کمیته هماهنگی سفرهای اربعین با حضور نمایندگان دستگاههای عضو برگزار شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، شاهین فتحی، نماینده سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در کمیته هماهنگی طرح های ویژه ترافیکی اربعین گفت: امسال ۲۲۸۴ عملیات برای رهاسازی مصدوم یا کشته تصادفات، بیش از ۳۶۰۰ نفر رهاسازی شدند.

وی ادامه داد: طرح عملیاتی هلال احمر برای اربعین از دیروز آغاز شد. ۴۷۷ پایگاه بین شهری آماده باش هستند.

فتحی تاکید کرد: ۱۱۸ آمبولانس در مسیر مرزها و ۴ بالگرد در مرزها مستقر هستند.

همچنین احمد شجاعی، رییس سازمان پزشکی قانونی در کمیته هماهنگی طرح های ویژه ترافیکی اربعین گفت: طی مرداد ماه امسال ۱۵۶۶ نفر در تصادفات کشته شدند که نسبت به مرداد ۱.۱ درصد کاهش یافت.

وی اضافه اکرد: استانهای تهران، فارس و اصفهان بیشترین کشته و ایلام، اردبیل و یزد کمترین کاهش کشته را در مرداد ماه داشتند.

شجاعی خاطرنشان کرد: طی ۵ ماهه امسال بر اساس رقم مطلق که در آن افزایش خودروها و جمعیت را در نظر نگرفتیم ۷۰۶۲ نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند که این رقم نسبت به سال قبل ۱.۷ درصد افزایش داشته است.

 

اربعین

 


وی افزود: در ۵ ماهه امسال بیشترین کشته در استان های فارس، تهران کرمان و اصفهان و استانهای ایلام، اردبیل و خراسان جنوبی کمترین را داشتیم.

رییس سازمان پزشکی قانونی گفت: بی افزایش کشته تصادفات امسال در فروردین معادل ۱۲.۱ درصد بوده است.

در ادامه حاج اسماعیلی، مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری در کمیته هماهنگی طرح های ویژه ترافیکی اربعین گفت: ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس امسال در اربعین خدمات می دهند.

وی افزود: به دلیل این که اتوبوس ها یک سر خالی هستند، کرایه رفت و برگشت برای اربعین محاسبه می شود.

کد خبر 103543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha