رونق گردشگری اصفهان منوط به توسعه فرودگاه‌هاست

پرشین خودرو: نماینده مردم اصفهان در مجلس فرودگاه و هتل های مجهز و مدرن را لازمه رونق گردشگری دانست و از وزیر جهاد کشاورزی خواست نسبت به توسعه فرودگاه اصفهان اقدام کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، حیدر علی عابدی  با انتقاد از اینکه اصفهان با وجود دارا بودن تمامی پتانسیل‌های گردشگری درآمدزایی مناسبی از این صنعت ندارد، گفت: ظرفیت های گردشگری اصفهان در دنیا بی نظیر است به عنوان مثال منارجنبان اصفهان یکی از شگفت‌انگیزترین آثار معماری به شمار می رود و در دنیا بی نظیر است به گونه ای که مناره‌های خشتی این بنا با اندکی فشار دست به حرکت درمی آیند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، افزود: حالت ساختمان سازی مسجد امام و پژواک های صدا در هیچ جای دنیا وجود ندارد و برای هر گردشگری بسیار شگفت انگیز خواهد بود که از چنین معماری بازدید کند در واقع ساختمان های شگفت انگیز و هارمونی که در میراث فرهنگی نقش جهان و نقاط مختلف اصفهان وجود دارد تنها اندکی از ظرفیت های گردشگری اصفهان است که با توجه به کمبود زیرساخت ها درآمدزایی از طریق آنها مغفول مانده است.

لازمه رونق گردشگری فرودگاه و هتل های مجهز و مدرن است

وی با انتقاد از اینکه زیرساخت های جذب توریسم در اصفهان مطلوب نیست، ادامه داد: لازمه رونق گردشگری فرودگاه و هتل های مجهز و مدرن است که متاسفانه فرودگاه اصفهان مناسب گردشگران نیست البته اقداماتی انجام شده اما کافی نیست.

تعداد پروازهای فرودگاه اصفهان محدود است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه تعداد پروازهای فرودگاه اصفهان محدود است، گفت: نیاز است فرودگاه های کوچکی در اصفهان تاسیس شود تا تردد هواپیماهای شخصی میان اصفهان و شهرستان ها میسر شود متاسفانه کمبود زیرساخت ها تاثیر زیادی در بی رونقی گردشگری اصفهان دارد انتظار می رود وزیر جدید راه و شهرسازی توجه مناسبی را به توسعه فرودگاه این کلانشهر داشته باشد.

وی یادآور شد: اغلب روستاهای اصفهان جذابیت های گردشگری زیادی دارند بنابراین به ساخت اقامتگاه‌های بوم گردی تشویق شدند البته هر چند اقامتگاه های بوم گردی تاثیر زیادی در جذب گردشگر خارجی دارد اما توجه مناسبی به آن نشده است.



فرودگاه
 

درآمد گردشگری برای تولید اشتغال کارساز اما درآمد نفت تورم زا است
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقتصادی ترین اقدام برای هر کشوری گردشگری است، تصریح کرد: گردشگری می تواند در توسعه هر کشوری کارساز باشد در واقع درآمد گردشگری برای تولید اشتغال کارساز اما درآمد نفت تورم زا است.

تشکیل وزارت گردشگری رونق کشور را به دنبال دارد

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه تشکیل وزارت گردشگری رونق کشور را به دنبال دارد، گفت: میراث فرهنگی به عنوان یک سازمان به مجلس پاسخگو نیست اما با تبدیل آن به وزارت خانه به مجلس پاسخگو خواهد بود انتظار می رود این مهم سریع تر تحقق یابد.

کد خبر 104643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha