تکذیب هر گونه تاخیر در بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو

پرشین خودرو: هر چند برخی خبرها در روزهای گذشته حاکی از بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو در هفته گذشته در صحن علنی مجلس داشت اما تاخیر در این زمینه موجب شد تا سخنگوی کمیسیون صنایع در واکنش به آن ضمن تکذیب تاخیر در این زمینه، از احتمال بررسی این طرح در هفته آینده خبر دهد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب، برگزاری جلسات غیر علنی و فوریت بررسی برخی طرح های مهم را اولویت مجلس در انتخاب دستور صحن علنی دانست و گفت: طرح های حاد و مهم از مواردی است که در هفته های اخیر در دستور بررسی صحن علنی مجلس قرار داشته و موجب شده تاکنون نوبت به بررسی طرح مورد اشاره در صحن علنی نرسد.

ولی ملکی، همچنین طولانی بودن دستور بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو را نکته مهم دیگری در تاریخ نوبت دهی به این طرح در صحن عنوان کرد و افزود: تاخیری در بررسی این طرح در صحن علنی مجلس صورت نگرفته و صرفا به دلیل طولانی بودن این طرح، نوبت بررسی آن به تعویق افتاده است.

وی با اشاره به برخی خبرها مبنی بر بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو در هفته قبل در صحن علنی مجلس تصریح کرد: در هفته گذشته این طرح در دستور بررسی قرار نداشته است اما احتمالا در هفته آینده در دستور بررسی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

 

ساماندهی بازار خودرو

 

در حالی با گذشت ماه ها از ارایه طرح ساماندهی بازار خودرو، همچنان این طرح به نتیجه نرسیده است که گفته می شود پس از تصمیم مجلس برای بازنگری در طرح ساماندهی بازار خودرو بیشتر توجه طراحان این طرح بر روی کاهش تعرفه و زمینه‌ چینی برای آزادسازی واردات خودرو است.

این طرح اواخر سال گذشته کلید خورد و بعد از نزدیک به شش ماه از توقف ثبت‌ سفارش خودرو، تغییراتی در دستورالعمل واردات ایجاد شد اما با ممنوعیت واردات خودرو از سوی دولت در سال جاری، اعضای کمیسیون صنایع مجلس به اتفاق آرا، مسکوت ماندن این طرح را به مدت شش ماه تا زمان تعیین تکلیف واردات خودرو به تصویب رساندند که این اقدام سبب شد تا طراحان آن، نسبت به این رویه اعتراض کرده و بار دیگر درخواست کنند تا طرح ساماندهی بازار خودرو در کمیسیون صنایع به جریان بیفتد.

حال در چنین شرایطی گفته می شود بعد از بحث‌های فراوان در کمیسیون صنایع مجلس، سرانجام طرح ساماندهی بازار خودرو به طرح ساماندهی صنعت خودرو تغییر یافته است.

بر این اساس یکی از اعضای کمیسیون صنایع اخیرا مطرح کرد " تلاطمات ارزی و ممنوعیت واردات سبب شد تا نمایندگان در بررسی این طرح به جای تمرکز بر کاهش تعرفه واردات و مسائل مرتبط با توسعه واردات به ارتقای کیفی محصولات داخلی توجه کنند."

کد خبر 107090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha