روش‌های نامطمئن فروش خودرو و کلاهبرداری‌های جدید!

پرشین خودرو: در حال حاضر روش‌های متعددی جهت فروش خودرو همچون آگهی زدن در سایت‌های اینترنتی، نمایشگاه‌ها، بازارهای هفتگی چیتگر، عبدل آباد و … وجود دارد. تمامی این روش‌ها تنها راهی برای ارتباط با خریداران فراهم می‌کنند، اما فروشندگان را در مسیر فروش همراهی نکرده و ریسک مواجه با کلاهبرداران و دلالان را کاهش نمی‌دهند. در حالی که بزرگترین خطری که در فرایند فروش خودرو رخ می‌دهد، رویارویی با دلالان و کلاهبرداران بی انصافی است که از هیچ فرصتی برای سو استفاده دریغ نمی‌کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، حال اگر شما در دسته افرادی باشید که تجربه‌ی اندکی در خرید و یا فروش خودرو دارید، احتمال در دام افتادنتان افزایش می‌یابد… اما نگران نباشید… کافی است با ما همراه باشید تا یک روش مطمئن فروش خودرو را تنها با ۳ کلیک به شما معرفی کنیم.

روش‌های نامطمئن فروش خودرو و کلاهبرداری‌های جدید

اولین روشی که برای فروش خودرو به ذهن افراد می‌رسد، آگهی کردن خودرو در سایت‌هایی مانند باما، دیوار، شیپور و … است، این روش در کنار داشتن مزایای متعدد، معایب قابل توجهی نیز دارد.

اولین و مهمترین عیب این روش، قیمت‌گذاری غیر واقعی خودرو است. از آنجا که هیچ گونه فرایند کارشناسی در تعیین قیمت خودرو در این سایت‌ها وجود ندارد، قیمت‌گذاری به صورت کاملاً سلیقه‌ای انجام شده و قیمت معامله شده خودروها با قیمت آگهی شده متفاوت است که نتیجه آن قیمت‌گذاری غیرواقعی و طولانی شدن فرایند فروش است.

عیب دیگر فروش از طریق این سایت‌ها، زمان‌بر و سخت بودن آن است. در این روش شما باید پاسخگوی تماس‌های متعددی باشد که بسیاری از آنها با هدف خرید صورت نمی‌گیرد. چه بسا که تعدادی از افراد با هدف سو استفاده، درخواست بازدید از خودرو در مکان مدنظر خودشان را می‌دهند و شما را به مکان نامناسب کشیده و اخاذی می‌کنند.

 

بازار خودرو

 


دومین روش متداول فروش خودرو، حضور در بازارهای هفتگی مانند چیتگر، عبدل آباد، نعمت آباد و … است. در کنار وقت‌گیر بودن فروش خودرو در این روش، مواجهه با دلالان بزرگترین عیب این بازارهاست. دلالانی که علاوه بر عیب‌گذاری بر خودرو و پیشنهاد قیمت بسیار پایین، از انواع روش‌های کلاه‌برداری نیز بهره می‌گیرند.

در یکی از انواع کلاهبرداری‌ها، خریدار با وجود آگاهی از ایرادات فنی و بدنه خودرو، در ظاهر به تمامی اظهارات فروشنده مبنی بر سالم بودن خودرو اعتماد کرده و با پرداخت بیعانه، خودرو را خریداری می‌کند. از طرفی در زمان تنظیم قولنامه از غفلت و ناآگاهی فروشنده استفاده کرده و ضرر و زیان قابل توجهی را برای فسخ معامله قید می‌کند. در روز تعویض پلاک، خریدار با کارشناس حاضر می‌شود و تمامی ایراداتی که قبلاً شناسایی کرده بود را فاش می‌کند. نتیجه اینکه فروشنده به دروغگویی متهم می‌شود و خریدار کلاهبردار به همین راحتی ضرر و زیان درج شده در قولنامه را دریافت می‌کند.



مطمئن‌ترین روش فروش خودرو چیست؟

مطمئن‌ترین روش فروش خودرو این است که در مرحله اول خودرو کارشناسی بشود تا تمام ایرادات فنی و بدنه آن مشخص شود. در مرحله دوم، قیمت دقیق خودرو بر اساس ایرادات شناسایی شده مشخص شود. در نهایت خودرو در سایت‌های معتبر آگهی شده و با اطلاع از روش‌های مختلف کلاهبرداری به فرد مطمئن فروخته شود.

کد خبر 110509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha